مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراری از جایگزین کالیفرنیا T رونمایی کرد؛ با فراری پورتوفینو آشنا شوید!

فراری از خودروی کانورتیبل جدید خود با نام پورتوفینو (Portofino) به عنوان جایگزین فراری کالیفرنیا T رونمایی کرد. این خودروی زیبا و قدرتمند از موتور 8 سیلندر با حجم 3.9 لیتر و توربوشارژر بهره می‌برد که در اصل نمونه بهینه شده کالیفرنیا T است.

این موتور قادر به تامین 441 کیلووات (591 اسب بخار) قدرت در دور موتور 7500 بوده و همچنین دارای گشتاور 760 نیوتون متری در دور موتورهای 3000 و 5250 است.

فراری پورتوفینو

این اعداد نشان دهنده افزایش 29 کیلوواتی (39 اسب بخار) قدرت موتور و 5 نیوتون متر گشتاور نسبت به کالیفرنیا T است. تغییرات ایجاد شده در موتور شامل بهینه‌سازی نرم‌افزار مدیریت موتور، قالب‌ریزی یک تکه هدر اگزوز، طراحی جدید ورودی هوا، طراحی جدید پیستون و اتصالات بوده که افزایش قدرت تولیدی توسط آن را در پی داشته است.

تمام این قدرت به چرخ‌های عقب فراری پورتوفینو منتقل شده که از نسل سوم دیفرانسیل الکترونیکی بهره می‌برد. از دیگر تغییرات ایجاد شده می‌توان به سیستم فرمان برقی و سیستم ضربه‌گیر مغناطیسی با تکنولوژی فنربندی دوبل اشاره نمود. این شرکت ادعا نموده که پورتوفینو قادر است در طی 3.5 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و همچنین به حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای مقایسه کالیفرنیا T دارای شتابی برابر با 3.6 ثانیه بوده و قادر به دستیابی به حداکثر سرعت 316 کیلومتر بر ساعت است.

نحوه باز و بسته شدن سقف این خودرو تفاوتی با کالیفرنیا T ندارد. ابعاد فراری پورتوفینو برابر با 4586 میلی‌متر طول، 1938 میلی‌متر عرض و 1318 میلی‌متر ارتفاع است. براساس گفته فراری، شاسی این محصول جدید بوده از تکنیک‌های جدیدی برای تولید آن از استفاده شده که نتیجه آن، بدنه محکم‌تر و کاهش وزن آن است، البته هنوز شاهد انتشار اعداد مربوط به کاهش وزن نیستیم. ما می‌دانیم که نسبت تقسیم وزن 46 به 54 برای جلو و پشت خودرو بوده است.

در داخل فراری پورتوفینو شاهد نمایشگر لمسی 10.2 اینچی در میانه داشبورد هستیم که البته به سمت مسافر تمایل دارد که او می‌تواند با رابط کاربری آن خود را مشغول کند. صندلی‌های جلو به‌ صورت الکتریکی در 18 جهت قابل تنظیم بوده و همچنین سیستم تهویه مطبوع و دریچه‌های مربوط به آن بازطراحی شده‌اند. این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت آلمان که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود فراری پورتوفینو در سه ماهه اول 2018 در استرالیا رونمایی شود. اگرچه قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده ولی احتمالا شاهد تفاوت زیادی با قیمت 409888 دلاری فراری کالیفرنیا T نخواهیم بود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا