مکمل بنزین
گوناگونخبر

نام خودروی بعدی استون مارتین مشخص شد: DB11

جایگزین خودروی محبوب استون مارتین یعنی DB9 بالاخره مشخص شد و این محصول با نام DB11 و در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در این هفته رونمایی می‌شود. این خودرو به صورت رسمی در سال 2016 عرضه خواهد شد و به نظر می‌رسد که نسبت به نسخه قبل، با یک محصول جدید و طراحی تازه‌تری مواجه شویم.

DB11 نامی است سنتی که جهت احترام به احیا کننده کمپانی استون مارتین یعنی David Brown بر روی محصولات این کمپانی گذاشته می‌شود. اولین محصول این کمپانی پس از احیای استون مارتین در سال 1950 و با نام DB2 عرضه شد. البته استون مارتین سال گذشته دو محصول DB10 و DB14 را معرفی کرده و حال به دنبال پر کردن خلا بین این دو خودرو است.

90997ast-970x0

لازم به ذکر است که استون مارتین تصمیم گرفته تا مدل DB10 را به نسخه ویژه فیلم جدید جیمز باند اختصاص دهد و به همین دلیل به سراغ نام DB11 رفته است. مدل DB10 از لحاظ ظاهری کوچک‌تر از DB9 بوده و شاید شبیه به DB11 آینده نیز باشد. این محصول در تعداد بسیار محدود ساخته شده و تنها از آن در فیلم بهره برداری خواهد شد و به هیچ وجه برای عموم عرضه نمی‌شود.

با این شرایط باید DB11 را محصول بعدی این کمپانی صاحب نام دانست. پیش از این استون برای نشان دادن پیشرفت در یکی از مدل‌های خود، پس از نام DB7 نام DB9 را برگزید تا نشان دهد تغییرات در این سری زیاد خواهد بود. شاید انتخاب این نام نیز پیام مشابهی برای این خودروی جدید باشد و نشان دهنده وجود تغییرات جدیدی در تازه‌ترین شاهکار این کمپانی!

DB11 اولین محصول این خودروساز خواهد بود که با همکاری مستقیم کمپانی Dimler-Benz عرضه می‌شود. این خودروساز آلمانی در نظر دارد تا یک پیشرانه 4.0 لیتری V8 با فناوری توربو شارژ دوگانه که پیش از این در مدل AMG GT و C63 استفاده شده بود، بهره گیرد. البته در کنار این موتور استون مارتین از یک نمونه V12 نیز بهره خواهد برد.

همچنین این کمپانی در حال کار بر روی یک پلتفرم جدید از جنس آلومینیوم فشرده است که با معماری جدید خود قرار است جایگزین پلتفرم‌های پیشین شود. کار بر روی این پروژه از سال 2001 آغاز شده و هم اکنون در مراحل توسعه نهایی است. اگر DB11 با این پلتفرم جدید عرضه شود، می‌توان امید داشت که از این به بعد تمامی محصولات از همین نوع خاص بهره گیرد.

همچنین اخبار حاکی از آن است که DB11 با پشت سر گذاشتن سنت طراحی در استون مارتین، از استایل و ظاهر جدیدی برخوردار است. به طور مثال DB9 که از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و شیک است، اما به عقیده اکثر کارشناسان از زبان طراحی DB7 که نزدیک به دو دهه پیش است، بهره می‌برد؛ به همین دلیل زمان آن رسیده که استون مارتین وارد فضای جدیدی شده و همانند کانسپت کراس اووری که به تازگی رونمایی کرده است، کاری متفاوت را برای هوادارانش ارائه کند.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا