مکمل بنزین
گوناگونخبر

فرانکفورت میزبان آئودی S4

آلمانی‌ها برای این نمایشگاه سنگ تمام گذاشتند و به‌جرات می‌توان گفت که آئودی بسیار پربارتر از دیگر کمپانی‌های آلمانی برای این نمایشگاه از ماه‌ها پیش تدارک دیده بود. حال بعد از معرفی E-tron نوبت به آئودی S4 رسیده است تا در نمایشگاه خودی نشان دهد. نسل B9 این سدان، پرقدرت ظاهر شده و با موتور 3 لیتری V6 توربوشارژ TFSI تضمین می‌دهد تا سواری فوق‌العاده‌ای را به ارمغان بیاورد. آئودی S4 در حقیقت مدل قوی‌تر و جذاب‌تر A4 نام دارد و به نسبت مدل اصلی سبک‌تر، قوی‌تر و کارآمدتر است. موتور 3 لیتری S4 قدرتی معادل 354 اسب بخار و گشتاوری معادل 502 نیوتن متر را تولید می‌کند. خروجی گشتاور و اسب بخار در دور موتور 1300 تا 4500 در بالاترین حد خود قرار دارد.

rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (1)
2017 Audi S4

قدرت عظیم این سدان اشتوتگارتی به‌وسیله یک جعبه‌دنده 8 سرعته تیپ ترونیک به‌تمامی چرخ‌ها انتقال می‌یابد. S4 جدید از قابلیت‌های دینامیکی در جلو و هم در عقب بهره می‌برد و از دیگر سیستم‌های به‌کاررفته در این سدان می‌توان به قفل دیفرانسیل مرکزی (40 درصد عمل قفل در جلو و 60 درصد در عقب در هنگام رانندگی معمولی انجام می‌گیرد و در بیشترین مقدار قفل شدن 70 درصد در جلو و 85 درصد در عقب صورت می‌پذیرد.) و مبدل گشتاور دیفرانسیل عقب اشاره نمود که به‌صورت استاندارد در آئودی S4 موجودند. آئودی بیان کرده که صفر تا 100 این اتومبیل 4.7 ثانیه است، گرچه همانند بسیاری از اتومبیل‌ها تا زمانی که نتوان آن را در دنیای واقعی سنجید، نظر دادن در این رابطه اشتباه است.

rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (5)
2017 Audi S4

همچنین آئودی حداکثر سرعت S4 را چیزی بیشتر از 249 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. در حقیقت می‌توان گفت آئودی عصاره‌ای از شتاب گیری ماسل کارها به همراه راحتی همیشگی خودش را در این سدان قرار داده است تا جذابیتی فوق‌العاده را برای جوانان تضمین کند. خریدارانی که به دنبال دینامیک بیشتر در رانندگی آئودی S4 هستند، می‌توانند از سیستم تعلیق S Sport (که باعث می‌شود تا به نسبت A4 به زمین نزدیک‌تر شود) استفاده کنند. در حقیقت این سیستم به همراه کمک‌فنرهای فعال آئودی (که CDC نامیده می‌شوند و وظیفه کنترل پیاپی فنر را بر عهده دارد) به هرچه بهتر شدن سواری کمک می‌کنند.

rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (8)
2017 Audi S4

در طراحی خارجی می‌توان خطوطی ظریفی را مشاهده نمود که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در جای‌جای طراحی آئودی S4 استفاده از آلومینیم به‌خوبی مشاهده می‌شود، گرچه کسانی که از آلومینیم خوششان نمی‌آید، می‌توانند به کمک آپشن از دست این فلز راحت شوند. در نمای پشتی کمک‌فنرهای عقبی کمی پایین‌تر از مدل اصلی هستند و کروم کاری حاشیه اگزوز زیبایی خاصی به عقب S4 بخشیده است.

rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (2) rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (3) rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (4)  rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (6) rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (7) rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (9)

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا