Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

استونیک با بالاترین قابلیت شخصی‌سازی برند کیا، در نمایشگاه فرانکفورت!

کیا همواره در بخش کراس اوور‌های کوچک (B-Suv) نسبت به رقبا دیرتر عمل کرده و آخر از همه وارد میدان می‌شود اما این بار استونیک جدید قرار است که تا چند هفته دیگر در اروپا عرضه شود.

با فروش 1.1 میلیونی کراس اوورهای کوچک در این قاره در سال قبل و چشم انداز فروش بیش از 2 میلیون دستگاه از این نوع خودروها تا سال‌های آینده، کاملاً منطقی است که کیا انتظارات زیادی از مدل جدید خود داشته باشد.

با توجه به تشابه ظاهری بسیار زیاد کابین این خودرو به کابین خودرو سوپرمینی کیا ریو، استونیک با بدنه‌ای با طراحی منحصر به فرد رونمایی شده است تا بتواند به خوبی خود را از خودروهای هاچبک متمایز کند. بنا به گفته کیا، استونیک حق انتخاب و شخصی سازی بسیار وسیعی را به مشتریان ارائه می‌دهد و استونیک از این حیث تا به امروز رکورد دار این برند کره‌ای است.

برای مثال مجموعه رنگ‌های مختلف و زیبای زیادی چه به صورت تک رنگ و چه به صورت دو رنگ برای این خودرو قابل سفارش هستند. برای سقف نمونه‌های اروپایی این خودرو 5 رنگ مختلف و در کل بیش از 20 نوع ترکیب رنگی مختلف برای بدنه و سقف دو رنگ خودرو وجود دارد.

در نسخه اروپایی این خودرو، فرمان پذیری و تعلیق استونیک بهبود یافته و رنج قابل قبولی از پیشرانه‌های مختلف قابل سفارش است. این خودرو با موتورهای 1.25 لیتری و 1.4 لیتری تنفس طبیعی و همچنین با موتور توربوشارژ قوی‌تر 1 لیتری با توان خروجی 120 اسب بخار عرضه می‌شود. همچنین علاوه بر 3 موتور ذکر شده قرار است که کیا کراس اوور شهری خود را با موتور دیزلی 1.6 لیتری نیز روانه بازار کند.

متأسفانه این خودرو هم همانند بسیاری از رقبای خود فقط از سیستم دیفرانسیل جلو (تک دیفرانسیل) بهره می‌برد، که البته با توجه به توقع خریداران این سگمنت مبنی بر اینکه به ندرت به دنبال خودروهای چهارچرخ متحرک (دو دیفرانسیل) هستند، لذا این مسئله چندان اهمیت ندارد. اما برای کسانی که به چسبندگی و کارایی بیشتر خودرو اهمیت می‌دهند، خودروهای کراس اوور دیگری همچون اوپل موکا، فورد اکواسپورت و سوزوکی ویتارا گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

شاید این خودرو از نمای بیرونی آن‌طور که باید و شاید بزرگ به نظر نرسد اما فضای داخلی با بهره‌وری حداکثر از فضای موجود طراحی شده است و بیشترین فضای شانه را در میان خودروهای این کلاس در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. فضای پا و فضای سر زیاد و علاوه بر آن 352 لیتر فضای حمل بار در قسمت صندوق عقب در این خودرو به خوبی تأمین شده است.

سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا عرضه استونیک فروش کیا سول را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟ همچنین این موضوع درباره مینی ون کیا یعنی ونگا هم مطرح است. چرا که طبق گزارشات دریافتی، مردم بیشتر از خودروهای ام‌پی‌وی (چندمنظوره) به خرید کراس اوورهای کوچک رو آورده‌اند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.