مکمل بنزین
خبر

بی‌ام‌و می‌گوید تحرک الکتریکی باید همانند قدرت بنزینی هیجان‌انگیز باشد، آیا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟

هملانطور که کمپانی بی‌ام‌و بیان نموده، طیف وسیع خودروهای الکتریکی فعلی و آینده، نمایان‌گر تمرکز پویای برند خود هستند و به هیچ وجه ویژگی‌های خودرو خود را قربانی جست و جو برای شتاب بیشتر و رسیدن به اعداد بالاتر سرعت نمی‌کنند.

Klaus Fröhlich، عضو هیئت مدیره کمپانی BMW در گفت و گوی خود با رسانه اتومبیل‌رانی استرالیایی بیان داشت که تمام وسایل نقلیه تولید شده توسط برندهای آلمانی، باید قدرتی مشابه با موتور احتراق داخلی کمپانی بی‌ام‌و داشته باشند.

در واقع با توجه به بیانات Fröhlich، الکتروتحرک خودروهای الکتریکی باید چیزی معادل با موتور ICE بی‌ام‌و بوده و بتواند به همان اندازه هیجان‌انگیز و تاثیر گذار باشد. مطمئنا همه طرفداران خودروی بی‌ام‌و به خوبی از تاریخچه موتور بنزینی این کمپانی و عملکرد عالی آن مطلع هستند.

به هر حال، کمپانی BMW از مدت‌ها پیش در حال طراحی خودروهایی به نام M cars است و بنا بر گفته Fröhlich، این خودروها بسیار هیجان انگیز هستند. آنچه کاملا مشخص است، با وجود تراکم انرژی فعلی، کمپانی بی‌ام‌و خودروهایی تولید می‌کند که اصالت و ویژگی‌های آن را زیر سوال نبرده‌اند و مانند یک بی‌ام‌و واقعی رفتار می‌کنند.

Fröhlich سخنانی را نیز در رابطه با مدل مفهومی بی‌ام‌و آی ویژن داینامیک بیان نمود و اذعان داشت که این خودرو، خصوصیات عملکردی مشابهی نظیر M car های امروزی دارد.

این خودروی مفهومی کمپانی بی‌ام‌و، همانند خودروی M4، دارای دیفرانسیل چرخ عقب محرک و مرکز ثقل پایین است.

زمانی که گزارشگر از Fröhlich سوال نمود که چرا هنوز بازه زمانی  خودروهای کمپانی بی‌ام‌و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، حدود 4 ثانیه است و چرا این استاندارد همانند دیگر تولیدکننده‌های خودرو نظیر کمپانی تسلا ارتقا نیافته – چرا که هم اکنون مشاهده می‌کنیم مدل s تسلا قادر است در زمان 2 ثانیه به این سرعت برسد- Fröhlich پاسخ داد این یک توافق وزنی است و بی‌ام‌و تمایلی به انجام آن ندارد.

خودروهای کمپانی تسلا، قطعا برچسب خوب 2.8 ثانیه را به شما ارائه می‌دهند اما بعد از خرید اینگونه خودروها باید خیلی مراقب باشید زیرا شما یک هیولا خریده‌اید. از آن‌جا که این خودروها دارای باتری‌های سنگین وزنی هستند، قطعا نخواهید توانست سرعت آن را در گوشه و کنار و در همه شرایط کنترل کنید.

اما کمپانی ما بسیار مراقب است تا از باتری‌های خیلی بزرگ در خودرو استفاده نکند زیرا این باتری‌ها لذت رانندگی با بی‌ام‌و را از بین می‌برند.

برند فرعی BMW i، در حال حاضر ادامه دهنده راه این کمپانی تولید کننده آلمانی در زمینه تحرک الکتریکی است و در این راستا، BMW تایید نموده که در نظر دارد برای آینده قابل پیش‌بینی، حداقل یک وسیله نقلیه الکتریکی را هر ساله روانه بازار کند. M car های کمپانی بی‌ام‌و نیز کم کم در حال تبدیل شدن به خودروهای الکتریکی هستند.

 

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا