Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

توصیه تکراری پلیس و مردم بی‌توجه!

همان‌طور که می‌دانید کشور پهناور و وسیع ایران از نظر مردمانش فقط به شمال کشور و کرانه‌های سرسبز دریای خزر محدود شده و مناطق دیگر این خاک وسیع؛ ارزش دیدن و گشت و گذار ندارد!

این دقیقا تفکر قالب جامعه ماست و انگار به غیر از شمال کشور و جاده چالوس جای دیگری برای بازدید و گردش وجود نداشته و تنها شمال ایران درخت دارد! همین موضوع باعث شده است که با چند روز تعطیلی؛ مناطق مختلف شمال کشور حجم وسیعی از مسافران و ترددها را به خود ببیند.

این داستان باعث افزایش ترافیک شده و تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش حجم عبور و مرور و… نتیجه بخش نبود است.

حالا اما به پایان فصل تابستان و شروع فصل پاییز و درس مشق بچه‌ها رسیده‌ایم و خانواده‌ها این فرصت کم را غنیمت شمرده و به مسافرات و گشت و گذار در مناطق مختلف کشور می‌پردازند. اما آنها نباید زمان برگشت خود را به روزهای آخر شهریور ماه موکول کنند؛ زیرا به گفته مسئولان پلیس راهور در حال حاضر ورودی کلان شهرهای بزرگی همانند تهران با حجم قابل توجه ترافیک مواجه است. بر همین اساس محور آزادراه تهران – کرج با ترافیک سنگینی مواجه شده و سایر محورهای مواصلاتی شمال کشور ترافیک نیمه‌سنگین دارند.

نگارنده این بار حق را به پلیس راهور می‌دهد! آخر آن عزیزانی که به شمال کشور می‌روند کمی به خود آمده و تفکر کنند. می‌خواهید به شمال کشور بروید و از نعمت‌های آن استفاده کنید؟ خیلی خوب است! جای ما هم خالی؟! ولی واقعا ارزش این را دارد که ساعت‌ها در ترافیک روزهای پایانی شهریور ماه بمانید و دود بخورید؟ پس زودتر بار خود را ببندید که ترافیک بیداد می‌کند.

راستی! اگر از وضعیت راه‌های کشور بی‌خبر هستید؛ با شماره تلفن 88255555 تماس گرفته و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنید.

البته می‌توان به جای دادن هشدار و… از طرح‌های انقلابی مدیریت شهری تهران که باعث شده است هوای این کلانشهر بزرگ را با شهرهایی مانند پاریس و یا برلین مقایسه کنند؛ استفاده کرد! برای مثال سفر به شمال کشور و سایر مناطق را زوج و فرد کنید! یا اینکه از طرح ترافیک در مناطق مختلف شمال کشور استفاده کنید!

به نظرم این پیشنهادها خوب جواب می‌دهد؟! چون درآمد بسیار خوبی دارند! حالا بیایید و بگویید ترافیک بد است؛ نه عزیزان! ترافیک یک فرصت خوب است که باید به زیبایی از آن استفاده کرد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.