مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیات 500 جدید با طرحی تحول یافته به بازار خواهد آمد!

از آنجا که مدل فیات 500،  ده سال پیش در حالی روانه بازار شد که این کمپانی ایتالیایی در نظر داشت با ارائه یک مدل جدید، برند خود را احیا کند، بی شک می‌توان گفت که این مدل یکی از قدیمی‌ترین ماشین‌هایی است که در بازار خودرو دوام آورده است.

در حالی که نسخه 2016 فیس لیفت فیات 500 تا حد زیادی به روز شده و طرحی تازه را به ارمغان آورده بود، پلتفرم این خودرو هنوز هم محدودیت‌های بی شماری دارد. به همین دلیل، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا مدل جدید آن که از مهندسی نوین و پیشرفت‌های تکنولوژیک گسترده بهره می‌برد تا اواخر این دهه عرضه شود.

البته هنوز نمونه های اولیه فیات 500 جدید مشاهده نشده اند اما OmniAuto، توضیحات منطقی را در مورد این مدل بر اساس جزئیات شنیده شده در مورد محیط داخلی این خودرو منتشر نموده است. احتمالا اولین و چشمگیرترین تغییری که در فیات 500 جدید مشاهده می‌شود بزرگتر و پهن‌تر شدن بدنه این خودرو است که نتیجه آن می‌تواند ایجاد فضای بیشتری برای سرنشینان باشد. به زبان ساده تر انتظار می‌رود که فیات 500 در نهایت به یک خودروی 5 سرنشین مناسب تبدیل شود.

البته نباید انتظار تغییرات زیادی  را در ظاهر این خودرو داشته باشید زیرا کمپانی فیات در نظر دارد تا ظاهر اصلی فیات 500 را همچنان حفظ نماید. یعنی احتمالا 4 چراغ جلوی این خودرو همانند قبل حفظ خواهد شد و با چراغ‌های معمولی‌تری جایگزین نخواهند گردید. بر اساس شنیده ها احتمالا چراغ‌های اصلی این خودرو کمی پایین‌تر رفته و به سپر منتقل می‌شوند درحالی که چراغ‌های بالایی فقط به عنوان DLR استفاده می‌شوند.

استفاده از یک پلتفرم جدید اجازه بهره برداری از سیستم‌های الکترونیک هوشمندانه و جدیدتر را امکان پذیر می‌کند، با این حال فیات، بسیاری از تغییرات مدل 500 جدید را پنهان نموده است.  سیستم هیبرید ملایم 48 ولتی فیات 500،به بهبود کارایی این خودرو کمک نموده و باعث می‌شود که این خودرو به سطح بعدی استانداردهای انتشار آلاینده ها نزدیک گردد. پس دیگر نباید انتظار یک مدل دیزلی را داشته باشید زیرا نسخه هیبرید الکتریکی جای آن را گرفته است.

احتمالا فیات 500 جدید در سال 2019 برای عرضه جهانی آماده خواهد بود بنابراین انتظار می‌رود که سال آینده، نمونه های اولیه این خودرو در جاده‌ها مشاهده شوند.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا