مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای 2018 I40، نسل جدید یا نسخه فیس لیفت؟

با دیدن هیوندای آی 40 جدید با مقدار زیادی پوشش و طرح استتاری گمراه کننده، شاید در نگاه اول تصور کنید که با یک آی 40 کاملاً جدید رو به رو هستیم. اما وقتی که با دقت بیشتر به تصاویر منتشر شده نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که با نسخه فیس لیفت شده همان آی 40 قبلی سر و کار داریم. با توجه این که از سال 2011 شاهد حضور آی 40 در بازار بوده‌ایم و در این مدت این خودرو یک بار در سال 2014 فیس لیفت جدیدی را به خود دیده است، منطق حکم می‌کند که هیوندای به دنبال جانشینی جدید برای این خودرو باشد اما به نظر می‌رسد که فعلاً خبری از نسل جدید این خودرو نیست و فقط با نسخه‌ای به روز شده از این خودرو مواجهیم. با ما باشید تا بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

در ابتدا نگاهی به قسمت شیشه عقب و شیشه‌های جانبی و همچنین ستون‌های خودرو می‌اندازیم، این قسمت‌ها  به هیچ عنوان تغییری نداشته و درب‌های عقب خودرو نیز به نظر کاملاً مشابه با مدل قبلی هستند، همچنین به نظر می‌رسد که فاصله محور به محور خودرو نیز بدون تغییر باقی مانده و ساختار کلی بدنه خودرو حفظ شده است، مخصوصاً شکل ظاهری آینه های جانبی و جای دستگیره درب‌های خودرو نیز ما را به این قطعیت می‌رساند که تغییرات کلی و عمده‌ای در این خودرو ایجاد نشده است.

علاوه بر موارد گفته شده درباره ظاهر خودرو بر اساس تصاویر، می‌دانیم هنگامی که تصاویری از نسل‌های جدید خودروها منتشر می‌شوند، به طور معمول اولین نسخه‌های نسل جدید شرکت‌ها به نسخه‌های سدان خودروها اختصاص دارد و در ابتدا خودرو‌های سدان را برای تست در معابر عمومی مورد بررسی قرار می‌دهند و نه خودروهای واگن (واگن استیشن) را. به عنوان یک قاعده کلی ابتدا خط تولید خودروهای سدان به روز شده و نسل‌های جدید آن‌ها معرفی می‌شوند و بعد از یک سال و یا بیشتر، خودرو‌های واگن جدید معرفی می‌شوند.

با این دلایل و تفاسیر، می‌توان نتیجه گرفت که ما با نسخه فیس لیفت شده هیوندای آی 40  فعلی رو به رو هستیم و فعلا خبری از نسل جدید این خودرو نیست. در فیس لیفت جدید احتمالاً شاهد تغییراتی در جلو پنجره خودرو، تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و سپر‌های خودرو خواهیم بود. همچنین هیوندای می‌تواند رنگ‌های مختلف و جدید و طراحی جدید رینگ‌های آلیاژی و همچنین تغییراتی در صندلی‌ها و رنگ تریم داخلی خودرو را به خریدارن ارائه کند. علاوه بر آن، احتمالاً به روز رسانی‌هایی در سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو مانند پشتیبانی از Android Auto و Apple CarPlay ارائه خواهد شد.

این آی 40 به روز رسانی شده، به احتمال زیاد در اوایل سال 2018 روانه بازار خواهد شد و قرار است تا برای 18 الی 24 ماه قبل از ورود نسل جدید خودروهای هیوندای آماده ورود به بازار شود که با مدل نهایی Kia Optima همزمان خواهد بود.

کیوان شهبازی

عاشق دنیای خودرو و تکنولوژی و هرچیزی که مربوط به این دو می‌شه هستم و از مرداد ماه امسال به تیم چرخان پیوستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا