مکمل بنزین
خبر

تجهیز سدان مزدا 6 با آپشن های جدید در میانه سال!

معمولا زمانی که خودروسازان، مدل­های سال خود را معرفی می­‌کنند، تجهیزات مورد نظر خود را نیز در همان ابتدای سال بدان می­‌افزایند اما گاهی اوقات نیز تغییرات اضافی، به منظور تخصیص تکنولوژی­‌های متفرقه نیمه ساله در طول سال، اعمال می­‌شود و این دقیقا همان کاریست که کمپانی مزدا هم اکنون بر روی سدان مزدا 6 خود انجام می‌­دهد. البته هرگز نمی‌توان با نگاه کردن به این مدل­ های ارتقا یافته، آن­‌ها را تشخیص داد زیرا تغییر قابل مشاهده‌ای در ظاهر این خودروها وجود ندارد اما در داخل، برخی تکنولوژی­‌های اختیاری به کار گرفته شده اند که آن­‌ها را متمایز می­‌سازند.

در این خصوص مدل­‌های اسپرت دارای قیمت پایین­ تر می­‌توانند از نظر سیستم‌­های امنیتی، سیستم نظارت بر نقطه کور و هشدار وجود ترافیک ارتقا یابند و مدل‌های تورینگ دارای قیمت متوسط، می‌­توانند از وجود صندلی‌­های چرمی استاندارد همراه با سیستم گرمایش از جلو و سیستم هدایتی بهره ببرند. مدل‌های دارای پکیج تورینگ ویژه نیز، صندلی­‌های کاملا چرمی با قابلیت تنظیم در 8 جهت را در مقایسه با صندلی ­های چرمی با قابلیت تنظیم در 6 جهت که قبلا ارائه شده بود دریافت خواهند کرد. یکی از مزایای دیگر خرید مزدا 6 ارتقا یافته این است که خریداران هیچ‌گونه قیمت اضافی را پرداخت نخواهند کرد و کمپانی مزدا بیان داشته که قیمت پایه برای تمامی مدل­‌ها با وجود تجهیزات استاندارد اضافی حفظ خواهد شد.

در این برهه زمانی که خودروسازان دیگر در حال رونمایی از مدلهای 2018 خود هستند، نمی­‌توان بصورت قطعی بیان کرد که اعمال این تغییرات اندک در مدل 2017.5 ایده خوبی است یا نه. البته اعمال این تغییرات می­‌تواند نشان دهد که مزدا چیزی فراتر از این را برای سدان سایز متوسط خود در سال آینده برنامه ریزی نموده اما هنوز هم سوال اصلی در مورد زما‌‌ن‌­بندی این کمپانی بی پاسخ باقی می‌­ماند. هر دو کمپانی هوندا و تویوتا، نسخه های جدید تویوتا کمری و آکورد را، که رقبای مستقیم مزدا 6 هستند و از وجود سیستم ایمنی و انواع تجهیزات استاندارد نیز بهره می‌برند رونمایی کرده‌اند. سوال دیگری که پیش می­‌آید این است که آیا اعلامیه مزدا در مورد اضافه نمودن تکنولوژی ایمنی استاندارد مشابه این خودروها به مزدا 6 واقعا تصادفی بوده یا با برنامه ریزی قبلی انجام شده است؟

شایعاتی نیز در این خصوص وجود دارد که مزدا در نظر دارد نسل بعدی سدان مزدا 6 را به پلتفرم چرخ عقب متحرک مجهز نماید اما زمان اعمال این تغییر هنوز مشخص نیست

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا