مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه 2016 هوندا سیویک (Civik) رسما معرفی شد!

دهمین نسل از سری سیویک امروز با نام Civic 2016 در کلاس سدان توسط هوندا در نمایشگاه کالیفرنیا معرفی شد. این خودرو نسبت به نسل قبلی خود طراحی جسورانه و بزرگ‌تری دارد و باعث شده که این خودروساز به سمت اسپرت سوق یابد.

honda-civic-hero

John Mendel، سخنگوی هوندا در آمریکا می‌گوید:

دهمین نسل از Civic در واقع یک اقدام جسورانه است که هوندا توانسته آن را انجام دهد.

طراحی پشتی این خودرو عجیب و جالب است که حس اسپرت بودن در آن احساس می‌شود. نسل جدید سیویک قادر است تا نیرو و توان بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد. طراحی بخش جلویی خودرو نیز تغییرات زیادی را به خود دیده و شاهد طراحی مجدد سیستم تعلیق در این اتومبیل هستیم.

honda-civic-rear

در زیر ظاهر جالب این خودرو نیز موتور قدرتمندی قرار گرفته است. حدود 12 درصد ظاهر خارجی از استیل فوق محکم ساخته شده و این باعث می‌شود که 25 درصد در حین پیچ‌ها استوار‌تر از گذشته باشد، البته هوندا توانسته با این کار وزن بدنه را نیز حدود 30 کیلوگرم کاهش دهد.

هوندا اعلام کرده که درون اتاق سیویک جدید حدود 105L صدا وجود دارد و صندلی‌های عقب نیز 50 میلی‌متر جا برای پا دارند. این خودرو حدود 50 میلی‌متر عریض‌تر از ماشین‌های متداول است. البته ارتفاع این محصول نیز کوتاه‌تر شده و نسبت به گذشته 25 میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر است. دید راننده به جلو نیز بهبود یافته و این کار با نازک‌تر شدن ستون A صورت گرفته است. به دلیل در‌ب‌های سه لایه و شیشه‌های محافظ در برابر صدا، آرامش خوبی درون کابین این خودرو حاکم است.

honda-civic-interior2a

از قابلیت‌های سیویک 2016 می‌توان به سیستم کروز کنترل که در سرعت‌های پایین نیز می‌تواند کار کند، اشاره کرد؛ هشدار خروج از جاده، ترمز خودکار و ترمز دستی برقی سایر قابلیت‌های این خودور هستند. چراغ‌های این محصول از نوع LED بوده و تمام صندلی‌های آن به گرمکن مجهز شده‌اند. آینه‌های جانبی این خودرو دارای گرمکن است و تنظیم صندلی‌ها به صورت برقی صورت می‌گیرد. چراغ‌های داخلی هم LED هستند.

honda-civic-interior2c

یک نمایشگر 7.0 اینچی در کنسول جلویی خودرو قرار گرفته که می‌تواند با اندروید Auto و اپل CarPlay سازگاری داشته باشد. گفته می‌شود که برخی از نسخه‌های آمریکایی این خودرو دارای قابلیت تغییر نسبت فرمان و میله ثبات نارک در جلو و عقب خواهند بود و در کنار آن‌ها شاهد ترمز گشتاور نیز هستیم. البته در آمریکا خریداران سیویک 2016 قادر خواهند بود تا دو نوع موتور را هنگام خرید انتخاب نمایند.

honda-civic-seats

در حالت عادی این خودرو از یک موتور 2 لیتری با چهار سیلندر بهره می‌برد که یک جعبه دنده 6 سرعته دستی یا CVT آن را یاری می‌کند. برای کاربران حرفه‌ای نیز شاهد یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژر با پاشش مستقیم هستیم که به همراه جعبه دنده CVT عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود که این خودرو در اوسط سال آینده میلادی همزمان با نمایشگاه استرالیا عرضه می‌شود.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا