مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاوال H2 محصول آینده بهمن‌خودرو بزودی عرضه خواهد شد!

یکی دوسالی است که نام محصولات هاوال در ایران شنیده می‌شود، در ابتدا این خودروها از سوی عظیم‌خودرو به‌صورت وارداتی در بازار عرضه می‌شدند که قیمت آنها باعث عدم استقبال مردم و در نتیجه ناکام ماندن این برند شد. حال تولید انبوه کراس‌اور سایز کوچک این برند با نام H2 در این گروه خودروسازی مطرح شده و این کمپانی در حال تست جاده‌ای این خودرو دیده شده است.

پیش از این، خبرهایی از تولید یک محصول جدید در گروه‌خودروسازی بهمن مطرح شده بود که با دیده شدن H2 با نام بهمن در قسمت پایین صندوق عقب، می‌توان حدس زد که محصول آینده بهمن‌خودرو از کمپانی هاوال خواهد بود. کمپانی Great Wall در سال ۱۹۸۴ شکل گرفت و توانست با تولید محصولات مختلف نظر مشتریان را جلب کند تا جایی که در سال ۲۰۱۰، عنوان پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند را در کشور چین به نام خود به ثبت رساند و هم اکنون نیز خودروهای این کمپانی چینی از رقیبان آمریکایی و اروپایی خود فروش بیشتری دارد. کمپانی هاوال را می‌توان یک برند معتبر چینی دانست که خودروهای آن در بازارهایی مانند استرالیا حضور پررنگ دارند اما قیمت بالای خودروهای این برند همیشه یک چالش محسوب می‌شده است و حال باید ببینیم آیا بهمن‌خودرو سیاستی برای عرضه H2 با قیمت مناسب در نظر گرفته است و یا خیر.

هاوال اچ۲ از لحاظ ظاهری چهره‌ای قابل قبول دارد و در بین رقبا می‌تواند قوی ظاهر شود. وقتی هاوال H2 را ببینید متوجه تفاوت طراحی آن با سایر خودروها خواهید شد و طراحی این خودرو پختگی خاصی دارد. جالب است بدانید که طراحان بزرگ دنیا با این شرکت همکاری می‌کنند و دلیل این ظاهر زیبا نیز می‌تواند همین باشد. در بخش داخلی این خودرو از ترکیب چرم و پلاستیک استفاده شده و می‌توان کابین آن را با کیفیت دانست. البته در داخل کابین جنس متریال در برخی از قسمت‌ها به‌گونه‌ای است که شما بعد از مدتی خش‌ رو آنها را مشاهده خواهید کرد.

یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با توان خروجی ۱۴۸ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور بعنوان قلب تپنده این خودرو در نظر گرفته شده که با توجه به ابعاد این کراس‌اوور کوچک می‌تواند گزینه اقتصادی خوبی باشد. گیربکس شش سرعته اتومات وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. هنوز سطح تجهیزات این خودرو مشخص نیست اما مدل فول هاوال اچ۲ با شش کیسه هوا، ترمز اضطراری، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سنسور باد لاستیک، سانروف و … عرضه شده است. کسب ۵ ستاره ایمنی، نشان می‌دهد که اچ ۲ در بخش ایمنی نیز می‌تواند قابل اعتماد باشد. قیمت این خودرو از سوی هاوال چیزی در حدود ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است که با در نظر گرفتن شرایط ایران باید دید نسخه مونتاژی این خودرو با چه قیمتی از سوی بهمن خودرو عرضه خواهد شد.

به سوپر گروه هاوال H2 در تلگرام ملحق شوید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا