مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از خودروی مفهومی شرکت هیوندای در نمایشگاه خودروی لاس وگاس!

شرکت کره ای هیوندای که به عنوان یک شرکت آسیایی چند سالی است در رقابتی تنگاتنگ با شرکت های مطرح اروپایی به دنبال کسب وجهه بیشتر جهانی و افزایش روزافزون کیفیت محصولات خود است، بار دیگر با شرکت مهندسی بیسیموتو(Bisimoto) همکاری کرده تا ساخت وتوسعه طرح مفهومی خودروی جدید خود را برای نمایشگاه تجهیزات پیشرفته که قرار است در اواخر ماه جاری میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده برگزار شود را ادامه دهد.


با ترکیب بهترین تکنولوژی‌های ارزان قیمت در این خودروی مفهومی شرکت هیوندای، می‌توان آن را به عنوان خودرویی مکانیکی- کهکشانی پیشرفته و البته یکی از بهترین دوست داران محیط زیستی که تابه حال موجود بوده است در نظر گرفت.
براساس گفته های رئیس شرکت مهندسی بیسیموتو، با تمرکز بر انواع مشخصه‌های مدرن و امروزی، خودروی مفهومی جدید از قوای محرکه و پلتفرمی الکتریکی نیز بهره می‌برد.

خودروی مذکور، در هرجا که لازم باشد بدون کاهش قدرت موتور و قدرت مانور خودرو توسط راننده، از موتور لیتیم – یونی خود بهره خواهد برد که این موتور را می‌توان از ارتقا یافته ترین موتورهای الکتریکی نام برد.
اما در این بین باید سری به تغییرات جالبی که در این خودروی مفهومی تازه وارد صورت گرفته نیز زد. تغییراتی از جمله، سیستم خروج دود پیشرفته، تایرهایی از جنس سیلیکا با مقاومت زیاد در برابر سایش، پوشش های صفحه ترمز تجمیع شده آلومینیومی، لاستیک های فیبر کربنی 19 اینچی، یک کیت عالی و البته پیشرفته از شرکت بیسیموتو که شامل شکاف‌ها و روزنه های جلویی خودرو برای آیرودینامیک تر شدن آن، باله پشتی خودرو برای کاهش ضریب پسا وحالت آیرودینامیکی بیشتر در آن، پوشش های چرخ های عقب و محافظ جانبی چرخ ها نیز می‌شود.

حالت استاندارد و پلاگین این خودروی مفهومی که بر پایه یک موتور 1.6 لیتری بنزینی با گشتاور 147 نیوتون متر و قدرت 77 کیلووات (هر اسب بخار چیزی حدود 735 وات است) و هم چنین موتور الکتریکی 5 کیلوواتی هست.

لازم به ذکر است که باتری الکتریکی این خودرو لیتیوم-یون است که قدرتی برابر با 8.9 کیلووات ساعت را تولید می‌کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. اولا این ک هر اسب بخار برابر ۷۴۶ وات است. دوما اگه موتورش ۷۷۰۰۰کیلو وات باشه که خیلی ضعیفه از پرشیا هم ضعیف تر میشه

    1. با سلام.اسب بخار نام چند یکای توان است. این اصطلاح بخاطر تعریف‌های مختلفی که از آن موجود بوده، در علوم چندان بکار نمی‌رود. اسب بخار به عنوان مقیاسی از توان موتورهای درون‌سوز بیشتر در صنعت خودروسازی اصطلاحی رایج است. واحد توان در دستگاه SI وات است. یک اسب بخار بنابر تعاریف مشهور بین 735.5 تا 750 وات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا