مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی ام و به دنبال یک تغییر نام تاریخی در جدیدترین مدل برقی خودش است!

چرخه‌های تولید خودروهای الکتریکی به‌قدری پیچیده و طولانی است که هر شرکتی نمی‌تواند با همان برنامه‌ریزی‌های قبلی خود در مورد این مدل‌ها، کار خود را جلو ببرد. برای مثال، شایعاتی که در مورد مسافت حرکتی خودروهای برقی و یا قدرت این نوع از خودروها وجود دارد تا زمان رونمایی رسمی از طرف کارخانه، مشاهده می‌شود که چندین بار توسط شایعات مختلف تغییریافته و اعداد جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شوند.

برای مثال می‌توانیم به خودروی آلمانی موسوم به iNext اشاره‌کنیم که برای اولین بار در سال 2018 به‌عنوان یک طرح مفهومی رونمایی شد و این خودرو قرار نیست زودتر از تابستان سال 2021، به بازارهای جهانی راه یابد. البته خودروساز باواریایی، به‌زودی می‌خواهد نسخه تولیدی نهایی آن را رونمایی کند اما پیش‌ازاین رونمایی، وبسایت این شرکت، اطلاعات جدید جذابی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

بر اساس این اطلاعات تازه، این مدل نه قرار است iNext نامیده شده و نه بر اساس شایعات گذشته، نام IX5 را بر روی خود ببیند. این خودروی تازه‌وارد برقی، با اندازه‌ای تقریباً برابر با بی ام و X5(شاید کمی کوچک‌تر) رونمایی خواهد شد. درواقع ازآنجایی‌که گفته‌شده است نام این خودرو،IX خواهد بود، می‌توان گفت، اولین مدلی از این شرکت آلمانی خواهد بود که هیچ عددی را روی خود نمی‌بیند.

در کنار دیگر اخبار مربوط به IX، گزارش‌ها همچنین اعلام می‌کنند که بی ام و، برای این مدل از سه پیشرانه برای قدرت رسانی، استفاده خواهد کرد. درواقع موتوربرقی به‌کاررفته در این مدل تازه‌وارد را می‌توان با همان موتور بنزینی بی ام و X5 مقایسه کرد که توانایی تولید 308 اسب بخار قدرت را دارد. همچنین یک نسخه قدرتمندتر نیز مانند نمونه M Sport این شرکت، باقدرت حدودی 522 اسب بخار، در این خودروی برقی دیده خواهد شد.

درنهایت نیز سومین نسخه از خودروی تازه‌وارد برقی بی ام و را می‌توانیم مشاهده کنیم که با استفاده از دو موتوربرقی خود،610 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. درواقع این خودروی برقی می‌تواند وارد حوزه پادشاهی X5 M شود. اگرچه هنوز در مورد مسافت حرکتی این خودرو، اعدادی اعلام‌نشده است اما IX برای اینکه بتواند قدرت رقابت‌پذیری خوبی داشته باشد باید حداقل 480 کیلومتر مسافت ا با یک شارژ کامل خود، طی نماید.

تولید جهانی این مدل تازه‌وارد از طرف بی ام و، قرار است در هفتمین ماه از سال 2021 اتفاق بیفتد. اگرچه ورود این شاسی‌بلند برقی شاید کمی دیر اتفاق بیفتد اما خودروساز آلمانی امیدوار است که بتواند با کمک IX، وزنه فروش را از سمت آئودی، جگوار و تسلا، به سمت خود سنگین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا