مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید تویوتا سوپرا و استفاده از چراغ‌های LED بی‌نظیر!

تصاویر جاسوسی که به تازگی از نسل جدید خودروی تویوتا سوپرا منتشر شده، این خودرو را در حال تست چراغ‌های جلو و عقب LED خود نشان می‌دهند. این چراغها که دارای ظاهر زاویه‌داری هستند، انحراف بسیار ظریف و هنرمندانه‌ای را از خطوط دور بدنه این خودرو ایجاد می‌کنند.

هر کدام از چراغ‌های جلو از وجود سه پروژکتور LED بهره می‌برند و نوار ممتدی از چراغ‌های نورانی در لبه پایینی این چراغ‌ها به چشم می‌خورد. اما با نگاهی دقیق‌تر به این تصاویر، یک بخش مجزا در هر یک از گوشه‌های بیرونی چراغ‌ها، به عنوان چراغ راهنما به چشم می‌خورد. با توجه به اینکه استتار، بخش اعظم خودرو را پوشانده، ممکن است عناصر و اجزای مخفی دیگری نیز برای هر یک از چراغ‌ها وجود داشته باشد.

چراغ‌های عقبی نسل جدید تویوتا سوپرا نیز دارای شکلی سه گوش و نورانی با گوشه‌های گرد و نوارهای افقی نزدیک به مرکز خودرو هستند که حتی با وجود استتار نیز بسیار جذاب و فوق‌العاده به نظر می‌رسند. می‌توان تصور کرد که بدون این استتار سنگین، این بخش‌ها به همراه نوارهای افقیشان، چگونه قسمت عرضی تویوتا سوپرا را برجسته خواهند نمود.

کمپانی تویوتا به زودی از کانسپت نسل جدید تویوتا سوپرا در نمایشگاه اتومبیل توکیو رونمایی خواهد کرد اما مدل تولیدی این خودرو، در بهار 2018 عرضه خواهد شد و علاوه بر این، این خودرو نمایانگر ویژگی‌های بخش موتور اسپرت کمپانی تویوتا با نام تجاری GAZOO خواهد بود.

جزئیات مربوط به سیستم انتقال قدرت تویوتا سوپرا هنوز مانند یک راز باقی مانده اما استفاده از موتورهای سفارشی بی‌ام‌و بخشی از برنامه تویوتا است. از جمله این موتورها می‌توان به یک موتور توربوشارژر چهار سیلندر و یک موتور شش سیلندر خطی نیروزا برای ایالات متحده اشاره نمود. تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد استفاده از جعبه دنده دستی منتشر نشده اما باید خاطر نشان کنم که هنوز اطلاعات زیادی در مورد این خودرو وجود دارد که منتشر نشده است.

رئیس بخش  Gazoo Racing کمپانی تویوتا در مصاحبه‌ای از احتمال هیبرید بودن خودروی تویوتا سوپرا خبر داده است. البته استفاده از فناوری هیبرید برای این خودرو امری طبیعیست زیرا این فناوری برای خودروهای نسل بعدی، هم از لحاظ عملکرد و هم سرعت، حیاتی است. اما چالش‌های اصلی نظیر کنترل جریان انرژی، تولید مجدد انرژی و حفظ وزن سبک خودرو در این خصوص وجود دارد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا