مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

2 دلیل برای آنکه هیوندای النترا نخریم!

در حال حاضر هیوندای را می‌توان یکی از پرتیراژترین و پرفروش‌ترین خودروسازان در سطح بین المللی عنوان کرد. این کمپانی متعلق به کشور کره جنوبی بوده و در بیش از 75 کشور و بازار خودرویی در سرتاسر نقاط این کره خاکی، حضور و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

این شرکت با در اختیار داشتن دو برند کیا موتور و سانگ‌یانگ، توانست در سال 2016 میلادی به تولیدی برابر با 5 میلیون دستگاه خودرو دست پیدا کند و اگر تا پایان سال میلادی جاری موفق به خرید سهام دو شرکت فیات، کرایسلر شود، می‌بایست این کمپانی کره‌ای را بزرگ‌ترین تولید کننده اتومبیل در جهان نام نهاد.

هیوندای در صورت خرید موفقیت آمیز این برند که شامل دو شرکت مشترک المنافع همچون فیات و کرایسلر است، با تولیدی برابر با 12 میلیون دستگاه در سال، با پشت سرگذاشتن چند شرکت مهم بین المللی همچون رنو نیسان، تویوتا و فولکس واگن به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان، جایگاه نخست را به خود اختصاص خواهد داد. ایران نیز یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش این شرکت کره‌ای در منطقه و آسیا بشمار می‌رود و محصولات این کمپانی، در حال حاضر توسط سه شرکت آسان موتور، کرمان خودرو و پاکرو به کشور عرضه می‌شود.

حال در این مطلب به بررسی نکات منفی پیرامون خرید یکی از محصولات هیوندای در بازار داخلی‌ کشور می‌پردازیم. لازم به ذکر است، خودرو مورد نظر هیوندای النترا بوده و با نگاهی دقیق‌تر، به چندین نکته مهم در مورد عدم انتخاب این محصول اشاره خواهیم کرد.

قیمت

به جرات می‌توان گفت، مهم‌ترین نکته منفی پیرامون النترا در نسخه 2.0 لیتری آن، قیمت فروش این خودرو در بازار ایران است. النترا 2017 در نسخه 2.0 لیتری خود، در بازار خودرو کشور قیمتی در حدود 158 الی 161 میلیون تومان را دارا است، این بدان معناس که قیمت اعلامی این خودرو بیش از حد تصور خریداران و کارشناسان این عرصه بوده و شاید این‌گونه بتوان گفت که النترا 2017 از هدف خود که همواره یک سدان خانوادگی کوچک و اقتصادی در سرتاسر جهان شناخته می‌شود، با توجه به شیوه قیمت‌گذاری آن در ایران، بسیار فاصله گرفته است.

حالا اگر نگاهی به قیمت این خودرو در سطح بین المللی و کشورهای حوزه خلیج فارس بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که النترا در نسخه 2.0 لیتری و تکنولوژی موتور GDi (در ایران نمونه MPI وارد شده و مجوز شماره‌گذاری را دریافت کرده است) در بازار خودرو آمریکا قیمتی برابر با 19.500 دلار (78 میلیون تومان به واحد مالی ایران) و در حوزه خلیج فارس با توجه به آمار واردات گمرک مبنی بر واردات خودرو از کشور مبدا که امارات متحد عربی است، قیمتی برابر با 79 هزار درهم (80 میلیون تومان به واحد مالی ایران) را در بالاترین سطح امکانات داره بوده و به فروش می‌رسد.

پیشرانه

از دیگر نکات منفی پیرامون این خودرو، نوع پیشرانه ورودی این مدل به ایران است. النترا 2017 با پیشرانه 2.0 لیتری (MPI) که در واقع تکنولوژی موتور این خودرو است و معنی آن پاشش سوخت در منیفولد‌های ورودی هوا در موتور بوده که باعث سوخت رسانی به سیلندرها می‌شود که در مقایسه با سیستم نوین (GDI) یا همان سیستم پاشش چند مرحله‌ای سوخت به درون سیلندرها، دارای نقاط ضعف بیشتری بوده و هزینه نگهداری این خودرو را بالاتر از نمونه GDI آن خواهد کرد. لازم به ذکر است، قدرت تولیدی پیشرانه 2.0 لیتری MPI  در النترا 2017 برابر با 156 اسب بخار بوده و شتاب صفر تا صدی برابر با 10 ثانیه است. در نمودار مصرف سوخت ترکیبی، در دو بخش شهری و اتوبان، مصرفی برابر با 7.5 لیتر در پیمایش هر صد کیلومتر مسیر را دارا بوده که نسبت به موتورGDI، دارای قدرت تولیدی کمتر و مصرف سوخت بیشتری خواهد بود.

کلام پایانی

در پایان لازم به ذکر است، هیوندای النترا در مدل 2017 را می‌توان با چشم پوشی از قیمت و پیشرانه آن یکی از بهترین محصولات در بازار داخلی کشور قلمداد کرد، اما همواره در محصولات این شرکت و برند زیر مجموعه آن یعنی کیا موتور، ایراداتی در زمینه وجود یا عدم وجود برخی از امکانات پس از خرید و استفاده چند ماهه، توسط مشتریان اشاره شده است. این موارد شامل اصل نبودن برخی از امکانات داخلی در کابین خودرو و ایربگ‌ها می‌شود.

زیرا همواره در برخی موارد، هنگام ارسال این محصولات به ایران از  بنادر امارات متحد عربی، بدلیل تمایل خریداران به انتخاب خودرویی با امکانات رفاهی‌ کامل، برخی از نمونه‌ محصولات این دو شرکت، غالبا توسط سودجویان قبل از ورود به کشور یا در گمرکات به صورت غیر استاندارد به امکاناتی همچون گرم کن و سرد کن صندلی‌ها، تعویض مانیتور فابریک خودرو، رادار و برخی دیگر از موارد مجهز گردیده و وارد بازار خودرو ایران برای فروش به مشتریان می‌شوند. این نکته لازم به یادآوری است که همواره در خرید محصولات این شرکت و برند زیر مجموعه آن، به نکاتی همچون استاندارد بودن امکانات رفاهی و ایربگ‌ها می‌بایست توجه شود.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. اول از یه خودرو بد می گید بعد از نمایندگی خودرو پول می گیرید و شروع به تعریف و تمجید می کنید

  2. افرادی منفی گو همچون این آقا کوروش اصلا معلوم نیست منظورشان چیست؟
    ممنون از اطلاعات خوبتان در این سایت

  3. من از سه سال ونيم پيش كه صاحب النترا شدم به ميزان حدود ٩٠ درصد راضي هستم وده درصد باقيمانده را هم ميگذارم براي مقايسه النترابا ماشينهايي با برند معتبرتر

  4. من النترا ۲۰۱۷ دارم. ماشین شیک و جمع و جوری ولی همونطور که گفته شده برخی امکانات فابریک رو برداشتن مثل آنتن کوسه ای و ساب جلو و عقب و مانیتور فابریک. نرم، روان و تیزه ولی شتابش جالب نیست( ماشین ۶ دنده ست) . در کل میشه گفت که اکثر آپشن های سوناتا رو داره ( البته باید خودت شخصا برسی کنی که چیزی بلند نکرده باشن) من اونو از سوناتا هیبرید بیشتر دوست دارم

  5. والا تو ایران حساب کنی هیچ ماشینی ارزش این مبالغ رو نداره.
    وگرنه النترا ۲۰۱۷ خیلی خیلی زیباست

  6. ارزش خریدش از سوناتا با توجه به قیمت بالاتره
    تو مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از سراتو هم سرتره

  7. سلام بر دوستان. به نظر شما قیمت النترا ۲۰۱۸ تو دی ماه که سال میلادی تعییر میکنه پایین میاد یا باز باید صبر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا