مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت فوق العاده پژو Fractal را ببینید!

نمایشگاه فرانکفورت در حال برگزاری است و کمپانی پژو نیز همانند سایر شرکت‌های روز دنیا یکی از کانسپت‌های زیبا و فوق العاده خود را برای عموم به نمایش در آورد. نام این خودرو پژو فراکتال است. طراحی بسیار زیبای این خودرو که با همکاری تهیه کننده و سازنده مشهور موسیقی Amon Tobin صورت گرفته با الهام از کابین خلبان بوده و با تمرکز بر روی تجربه بهره مندی از یک صدای لذت بخش صورت گرفته است.

rg-frankfurt-peugeot-fractal-concept-2_653

این شرکت آلمانی اولین بار در سال 2010 با عرضه یک کانسپت فوق العاده با نام SR1 که در طراحی‌اش از کابین خلبانی الهام گرفته شده بود، نشان داد که در عرضه محصولات خاص و یونیک تبحر خاصی دارد. بعدها همین طرح تبدیل به پلتفرم اولیه مدل پژو 208 شده و در سال 2012 از طرح نهایی آن برای عموم رونمایی شد. معمولا طرح‌های اولیه بیشتر تمرکز خود را بر روی جنبه‌های بصری گذاشته و سعی در ترغیب مشتری دارد. بهره‌گیری از یک صفحه نمایش لمسی فوق العاده با رابط کاربری جدید و در کنار آن یک فرمان جمع و جور و بسیار خاص، نشان از توجه پژو بر روی این حوزه است.

rg-frankfurt-peugeot-fractal-concept-13_653

آزمایشگاه و محققین کمپانی پژو سیتروئن با همکاری یک شرکت معتبر تولید اسپیکر فرانسوی، سیستم صوتی 9.1 کاناله خاص را برای پژو فراکتال طراحی کرده‌اند. این خودرو از 13 اسپیکر بهره‌مند است که طبق طراحی این شرکت، بلندگوها به همراه سیستم باس فوق العاده خود پشت هر صندلی نصب شده اند.

rg-frankfurt-peugeot-fractal-concept-11_653

این خودروی 4 نفره از یک باتری 40kWh لیتیوم یون بهره می‌برد که بتواند موتور الکتریکی این خودرو رو هندل کند. پیشرانه نصب شده پژو فراکتال توان تولید 204 اسب بخار را داشته و با سیکل ترکیبی خود می‌تواند تا 280 مایل با هر بار شارژ حرکت کند.

rg-frankfurt-peugeot-fractal-concept-7_653

این خودرو از یک سیستم تعلیق پویا بهره می‌برد که برای خودروهای با ارتفاع کم می‌تواند بسیار مفید باشد. البته با فناوری خاص خود می‌تواند ارتفاعش را برای عبور از موانع، برجستگی و … تا دو برابر اندازه فعلی افزایش دهد.

rg-frankfurt-peugeot-fractal-concept-12_653

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا