مکمل بنزین
گوناگونخبر

مدل مفهومی Vision Coupe، تلفیقی از ظرافت و طراحی مدرن!

به رغم شایعاتی که از رونمایی مدل کانسپت RX-9 در نمایشگاه اتومبیل توکیو امسال خبر می‌داد، کمپانی مزدا با مدل کانسپت Vision Coupe خود پای به این نمایشگاه گذارده و این خودرو با ظاهر خاص خود نشان می‌د‌هد که تا چه حد سبک طراحی مدرن KODO می‌تواند در یک خودروی چهار درب جذاب به نظر آید.

مدل کانسپت  Vision Coupe، تا حد زیادی از کانسپت RX-Vision که در نمایشگاه اتومبیل توکیو 2015 به نمایش گذاشته شده بود تاثیر پذیرفته و حتی با نگاهی گذرا به این دو خودرو، می‌توان شباهت‌های زیادی را نظیر یک کاپوت کشیده عجیب، طراحی منحنی‌وار سقف و نوک پیش آمده، مشاهده نمود. در واقع می‌توان گفت که این دو خودرو، نسخه چهاردرب و دودرب در یک مدل هستند.

مزدا، بیان نموده که ظاهر کانسپت Vision Coupe، از نظر ویژگی‌های یک کوپه کلاسیک، در نسبت طلایی قرار دارد زیرا سطوح بدنه این مدل مفهومی، به طرز شگفت‌آوری عاری از هرگونه خط و چین و شکنی بوده و منحنی‌های بسیار زیبا در تمام قسمت‌های سطوح  بدنه به چشم می‌خورد.

در قسمت جلو نیز نوک برجسته این کانسپت با کاپوتی که حتی، تا جلوی پنجره مشبک خودرو بسط یافته، و چراغ‌های جلویی که لبه‌های آن به سمت عقب کشیده شده‌اند ظاهر جذابی را به این خودرو بخشیده است. درست شبیه به کانسپت RX-Vision، سقف مدل مفهومی Vision Coupe، یک نیم دایره یکپارچه است که از پشت صندلی‌های عقبی پایین آمده و به صندوق عقب رسیده است. همچنین چراغ‌های عقبی سه بعدی این کانسپت در هر دو طرف به شکل‌گیری یک اسپویلر کمک نموده‌اند.

هنوز جزئیات دقیق کابین این خودرو کاملا مشخص نیست جز آن‌که، فضای داخلی Vision Coupe از وجود چرمی براق و حواشی چوبی و ابزارهای آنالوگ جواهرمانند بهره می‌برد که سبب شده مزدا بتواند به هدف خود در ساختن فضایی با احساس طبیعی دست یابد. علاوه براین یک دنده دستی گیربکس رویایی نیز بر روی کنسول مرکزی این خودرو به چشم می‌خورد.

همانند اکثر خودروهای مدرن، Vision Coupe نیز به یک سیستم سرگرمی لمسی مجهز است که به رغم سیستم‌های سایر خودروها، شفاف بوده و لذا هنگامی که از آن استفاده نمی‌شود، با طراحی داشبورد آمیخته می‌شود. هنوز مشخصات مکانیکی و سیستم انتقال قدرت این خودرو مشخص نشده گرچه یک موتور چرخشی می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. همچنین مزدا بیان نموده که از یک سیستم انتقال قدرت بدون پیستون برای افزایش برد الکتریکی این کانسپت بهره خواهد برد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا مزدا بهترین کمپانیه چه می کنه این مزدا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا