Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

معایب و مزایای ماشین‌های کروک یا کانورتیبل! (ویدئوی اختصاصی)

داشتن خودروهایی که سقف آن‌ها قابلیت باز و بسته شدن دارند، شاید در وهله‌ اول جذاب و جالب به نظر برسد ولی باید قبل از خرید این تیپ خودروها، اطلاعاتی درباره آن‌ها داشته باشیم. به خودروهایی با سقف تاشونده کروک، کانورتیبل، کابریولت یا رودستر می‌گویند. عموما سقف این تیپ خودروها از پارچه‌هایی با جنس مقاوم یا فلزی ساخته می‌شود که به سادگی باز و بسته می‌شوند. به طور معمول خودروهایی با سقف فلزی تاشونده وزن بیشتری از خودروهای کانورتیبل با سقف پارچه‌ای دارند.

به علاوه خودروهای کروک در اندازه‌ها وشکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند برای مثال بعضی از آن‌ها دو یا چهار سرنشینه هستند و بعضی از آن‌ها شبیه به مدل آفرود ساخته می‌شوند که سوخت دیزلی‌ آن‌ها طرفداران بیشتری دارد ولی خرید نسخه بنزینی به دلیل صدای اگزوز بهتر توصیه می‌شود. یکی از نقاط ضعف خودروهای کروک فضای کم صندوق عقب است، به علاوه محور فاصله چرخ‌های جلو و عقب این خودروها بسیار کوتاه هست و این امر باعث میشه که حتی خودروهای کانورتیبل دو نفره را داشته باشیم.

وزن خودروهای کروک نسبت به دیگر تیپ‌ها به دلیل سقف تاشونده بیشتر است و این امر با وجود بالا بودن قدرت خروجی زیاد خودرو، باعث کاهش شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن‌ها می‌شود. بنابراین اگر اهل سرعت و شتاب زیاد هستید شاید داشتن خودروهای کابریولت یا کروک زیاد جذاب نباشد. ایمنی این خودروها برای سرنشینان نیز همانند دیگر تیپ‌ها است و تفاوتی ندارد ولی هندلینگ این خودروها در مسیرهای پرپیچ و خم نیز عملکرد خوبی ندارد. همچنین عدم وجود سقف باعث استحکام کمتر ماشین می‌شود و طبیعتا این خودروها در مقایسه با خودروهای معمولی روی دست‌اندازها لرزش بیشتری دارند. در آخر باید بگوییم که قیمت خودروهای کروک از ماشین‌های معمولی بیشتر است و هزینه بیمه و سوخت زیادتری دارند.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا معایب و مزایای ماشین‌های کروک یا کانورتیبل را بیشتر بررسی کنیم!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.