مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت کیا و معرفی دو مدل اصلاح شده در نمایشگاه SEMA!

شرکت خودروسازی کیا، استینگر جی تی (Stinger GT) نارنجی‌رنگ خود را با ارائه تجهیزاتی خاص و تغییراتی سفارش سازی شده در سیستم تعلیق و شاسی معرفی کرد. این مدل سفارشی و خاص، این هفته در نمایشگاه SEMA به نمایش درآمد.

کیا استینگر جی تی این بار نیز در ادامه خط نوآوری و پیشتازی شرکت کره‌ای کیا، با بدنه‌ای عضلانی به همراه یک کیت افزایش شتاب که شامل دریچه‌های مخصوص ورود هوا روی کاپوت، اسپویلرهای عقب خودرو و همچنین دیفیوزرهای تعبیه‌شده در قسمت عقبی استینگر هستند رونمایی شد. همچنین رینگ‌های 20 اینچی زیبا و متناسب با بدنه و سپرهای آن به زیبایی و عضلانی بودن خودرو افزوده‌اند.

Stinger GT Federation

اما در زیر این پوسته‌ی مستحکم، یعنی زیر بدنه‌ی خودرو می‌توان یک ورودی هوای خنک K&N و خروجی‌های اگزوز دوطرفه چهارتایی Borla را مشاهده کرد.

شرکت کیا با استفاده از فنرهای Eibach و کاهش ارتفاع خودرو سعی کرده تا حس اسپرت بودن و رانندگی لذت‌بخش‌تر و البته باثبات‌تری را در اختیار راننده قرار دهد. بعلاوه این مدل با افزایش 15 اسب بخار نسبت به مدل معمولی توانسته به قدرت قابل‌قبول 380 اسب بخار دست پیدا کند. قدرتی که مدیون موتوری است که با توربو دوگانه 3.3 لیتری و 6 سیلندر خود توانسته این تعداد اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد.

رنگی جذاب، براق و موج مانند که طراحان، آبی را برای آن برگزیده‌اند، شکل و شمایلی است که کیا استینگر جی تی با تفاوت‌های دیگر به خود دیده است. تغییر رنگ و طراحی آن به‌هیچ‌عنوان تغییری خاص نسبت به مدل قبلی نیست اما در عوض رینگ‌های مستحکم 20 اینچی با تایرهایی با عملکرد بالا بعلاوه تجربه نسبی وزن کمتر به خاطر استفاده از فیبر کربن در بدنه آن و دیفیوزر عقب و همچنین موارد دیگر برای بالا بردن ضریب آیرودینامیک خودرو که هم شتاب بیشتر و هم مصرف کمتری را داشته باشد توانسته کمبودها را تا حدودی جبران کند.

در قسمت داخلی خودرو، روکش صندلی‌ها با چرم آبی‌رنگ که باعث بخشیدن نمایی خاص به استینگر است به چشم می‌خورند.

شرکت کیا همچنین با تغییراتی در سیستم تعلیق و شاسی آن توانسته قسمت جلویی خودرو را تا 1.4 اینچ و قسمت عقب آن را تا 1.2 اینچ به زمین نزدیک‌تر کرده و از ارتفاع آن بکاهد.

کیا با الهام گیری از خودروهای مسابقه‌ای جی تی دهه‌ی 70 میلادی این مدل که با ترکیب سپرهای عقب عضلانی و عریض و هماهنگی سپرها با تایرها و رینگ‌ها و عرض نسبتاً کم توانسته جذابیتی دوچندان را به استینگر ببخشد.

اما از دیگر محصولات شرکت کیا در نمایشگاه SEMA، یک کادنزا (Cadenza) عصبانی و بارنگ دوست‌داشتنی مشکی خود به همراه پنجره‌های دودی و البته روشن‌تر از رنگ بدنه و نوارهایی به رنگ مس در قسمت‌های جلو، کناری و رینگ خودرو به چشم می‌خورد.

این مدل نیز مانند برادر خود استینگر، با ارتفاع کمتر و سیستم تعلیق اسپرت به نمایش درآمده است.

در داخل این کادنزا می‌توان چرم جیر قهوه‌ای‌رنگ به‌کاربرده شده در داشبورد، روکش صندلی‌ها و روکش درها را دید. البته این‌ها به‌تنهایی ارائه نشده‌اند بلکه سیستم صوتی قدرتمند Harman Kardon 630 واتی پریمیوم و سابوفر برای القای بیشتر حس اسپرت بودن به سرنشینان نیز در این کادنزای کیا تعبیه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا