مکمل بنزین
گوناگونبرترین‌ها

12 تولیدکننده خودروهای لوکس دنیا را بشناسید!

همواره در سطح بین المللی افرادی حضور دارند که علاقمند به صرف ثروت خود برای خرید خودروهای لوکس هستند و از هیچ تلاشی برای صاحب شدن این اتومبیل‌ها دریغ نمی‌کنند. در دنیای خودرو نیز برندهای گوناگون و لوکس سازی از گذشته تا به امروز وجود داشته و همیشه در حال تولید و عرضه محصولات مدرن و گران قیمت خود برای مشتریان ثروتمند و پر قدرت در سطح جهانی بوده و این امر را یک از اهداف مهم خود تلقی می‌کنند.

حال با توجه به این موارد، در این مطلب قصد داریم تا با معرفی 12 برند لوکس در صنعت خودروی امروزی، نگاهی دقیق‌تر به تولیدات و رتبه آن‌ها مابین خریداران داشته و برخی از گران قیمت‌ترین محصولات آن‌ها را معرفی کنیم. لازم به ذکر است، این رده بندی به ترتیب خاصی نبوده و بر طبق مدل‌های تولیدی و معیار خرید تهیه شده و کمپانی‌های مورد نظر شامل سازندگان مدل‌های مختلف بوده و شرکت‌های سوپر اسپرت ساز و تک مدل در این مطلب جای نگرفته‌اند.

از دیگر نکات جالب در این بررسی حضور متعدد برندهای آلمانی و انگلیسی بوده است که توانسته‌اند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

12- استون مارتین

همواره خودروسازان انگلیسی نماد تجمل و لوکس بودن در صنعت خودرو بوده‌اند. یکی از این شرکت‌ها که چند سالیست در این لیست قرار دارد، استون مارتین نام دارد. این کمپانی با تولید مدل‌های مختلفی از خودروهای سواری همچون اسپرت و سدان موفق شده است علاقمندان زیادی را به خود جلب کند و سود فروش خوبی را در زمینه عرضه این محصولات در سطح بین‌المللی کسب کند. یکی از مدل‌های مشهور و جدید این شرکت ONE-77 نام دارد که به تعدادی محدود ساخته شده و قیمتی بیش از یک میلیون دلار را دارا است.

11- جگوار

از دیگر خودروسازان انگلیسی حاضر در این لیست، جگوار نام دارد. این شرکت همواره در تولید انواع خودروهای سواری فعال بوده و قدمتی بسیار طولانی را در دنیای خودرو دارا است. تولیدات این شرکت از محبوب‌ترین خودروها بین خریداران بوده و از کیفیت ساخت و دوامی طولانی مدت برخوردار هستند. یکی از مدل‌های ساخته شده و جدید این شرکت XJ نام دارد که جزء بهترین سدان‌های لوکس در بازار بین المللی شناخته شده و قیمتی بیش از 195 هزار دلار را در فول‌ترین نمونه امکانات دارا است.

10-لکسوس

تنها شرکت ژاپنی که در این لیست جای گرفته است، لکسوس نام دارد. این برند زیر مجموعه کمپانی بزرگ تویوتا بوده و یکی از باکیفیت‌ترین و مطمئن‌ترین خودروسازان در سطح جهانی محسوب می‌شود. این برند خوشنام در حال حاضر تولیداتی در انواع کلاس‌های خودرویی را انجام می‌دهد.

یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای ساخته شده توسط این شرکت تا به امروز LFA نام دارد که تولید آن متوقف گردیده است اما در حراجی‌ها و نمایشگاه‌های مطرح بین المللی نمونه‌های کارکرده آن با قیمتی بیش از 450 هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

9-فراری

تنها شرکت ایتالیایی که در این لیست موفق به حضور شده است، فراری نام دارد که یکی از برندهای زیر مجموعه فیات کرایلسر محسوب شده و از محبوب ترین خودروسازان جهان است. این شرکت همواره خودروهای لوکس و در عین حال پرسرعت را طراحی و عرضه کرده است و برای اغلب مردم جهان رویایی دست نیافتی قلمداد می‌شود. یکی از گران قیمت ترین محصولات در حال تولید این شرکت، لافراری نام دارد که یک اتومبیل هایپر اسپرت محسوب شده و بسیار سریع و پرقدرت است. قیمت این مدل در سطح بین‌المللی بیش از یک میلیون و دویست هزار دلار تخمین زده می‌شود.

8-آئودی

یکی از شرکت های متعدد آلمانی که موفق به حضور در این لیست شده است، آئودی نام دارد. این شرکت مخترع برخی از جدیدترین سیستم‌های پیشرفته در اتومبیل‌های امروزی بوده و به جرات می‌توان گفت پیشرفته‌ترین خودروساز جهان محسوب می‌شود. این خودروساز در حال حاضر تولیدات بسیاری در کلاس های مختلف را دارا است.

یکی از گران قیمت‌ترین محصولات این برند مشهور مدل A8 نام دارد که در رده اتومبیل های سوپر سدان و لوکس قرار گرفته و رقبایی همچون مرسدس بنز اس کلاس و بی‌ام‌و سری هفت را پیش روی خود دارد و قیمتی برابر با 160 هزار دلار را در فول ترین نمونه امکانات دارا است.

7-کادیلاک

تنها برند آمریکایی که موفق به حضور در این لیست شده است، برند مشهور و باکیفیت کادیلاک است. این شرکت سازنده اتومبیل های ریاست جمهوری آمریکا بوده و از بهترن خودروسازان تاریخ نیز بشمار می‌رود. محصولات این شرکت سنبل و نماد کالای خاص و لوکس آمریکایی بوده و در سرتاسر جهان از طرفداران خاصی برخوردار است. یکی از تولیدات محبوب و گران قیمت این شرکت، اسکالید نام دارد که یک خوردوی فول سایز و عظیم الجثه بوده و در نمونه فول امکانات خود قیمتی در حدود 130 هزار دلار را دارا است.

6-پورشه

از دیگر شرکت‌های آلمانی و محبوب حاضر در این لیست، پورشه است. این برند مشهور در حال حاضر تولیداتی در کلاس‌های مختلف خودرویی از جمله کراس اوور، فست‌بک، اس یو وی، اسپرت و هایپر اسپرت را دارا بوده و با همکاری شرکت آئودی، موفق به ساخت و بهره برداری از سریع‌ترین و بهترین سیستم لانچ کنترل یا شروع حرکت رانشی در سطح بین المللی شده است. حال اگر بخواهیم گران قیمت‌ترین محصول این کمپانی را یاداور شویم، می‌بایست به پورشه 918 که یک خودروی هایپر اسپرت است، اشاره نمود. این خودرو دارای سریع‌ترین و بهترین سیستم شروع حرکتی بوده و یکی از شاهکارهای مهندسی محسوب و قیمتی برابر با 980 هزار دلار را دارا است.

5-رنجروور

از دیگر شرکت های انگلیسی حاضر در این لیست، رنجروور نام دارد. این شرکت که در واقع لندروور نام دارد و مدل های خاص و گران قیمت آن رنجروور نامیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین اس یو وی سازهای جهانی است و همواره محصولات تولیدی این شرکت از کیفیت و ابهت خاصی در کلاس لوکس برخوردار هستند. از تولیدات گران قیمت این برند که دارای تقاضای بسیاری در زمینه خرید از سوی مشتریان ثروتمند و فوتبالیست‌های معروف است، مدل ووگ را می‌توان نام برد که در نمونه فول امکانات و سفارشی خود قیمتی بیش از 185 هزار دلار را دارا خواهد بود.

4-بی‌ام‌و

یکی دیگر از شرکت‌های مهم و مشهور آلمانی در این لیست بی‌ام‌و نام دارد. این شرکت به مدت چندین سال پیاپی بعنوان محبوب‌ترین برند لوکس در جهان شناخته می‌شود و افتخارات زیادی را در زمینه طراحی و تولید موتورهای پیشرفته به خود اختصاص داده است. بی‌ام‌و در حال حاضر در اکثر کلاس‌های خودرویی، محصولات خود را تولید و روانه بازار جهانی می‌کند. از گران‌ترین ساخته‌های این برند فوق العاده میتوان به مدل 760 m power اشاره کرد که دارای یک موتور 12 سیلندر بوده و در رده سدان های سوپر لوکس قرار می‌گیرد. قیمت این نمونه در بالاترین سطح امکانات در بازارهای جهانی برابر با 175 هزار دلار است.

3-مرسدس بنز

این شرکت آلمانی همواره یک معیار سنجش و مقایسه در برابر سایر خودروسازان بوده و از بالاترین حد کیفیت و دوام برخوردار است. مرسدس بنز همواره جزء بهترین خودروسازان جهان بوده و از محبوبیتی مثل زدنی بین تمام اقشار جامعه و علاقمندان خودرو برخوردار است. این کمپانی در تمامی رده‌های خودرویی، محصولات خود را تولید و روانه بازار می‌کند. از گران قیمت‌ترین ساخته‌های این شرکت که در بازار جهانی نیز عرضه می‌شود، مرسدس میباخ اس600 نام دارد. این خودرو قیمتی بیش از 190 هزار دلار را دارا بوده و در رده خود جزء دو خودروی برتر است.

2-مک لارن

یکی دیگر از خودروسازان انگلیسی حاضر در این لیست، مک لارن نام دارد اما با این تفاوت که این شرکت خودروساز یک تفاوت مهم با دیگر خودروسازان هم‌وطن خود داشته و آن تولید و عرضه خودروهای پرسرعت و بسیار پیشرفته است. مک لارن در حال حاضر با تولید محصولاتی زیبا و پرقدرت در عرصه بین المللی بسیار شناخته شده و پرآوازه است. از تولیدات مهم و هایپراسپرت این برند باسابقه، هم اکنون P1 GT-R نام دارد، که یک خودروی پرسرعت با شتابی برابر با 2.6 ثانیه و حداکثر سرعت 395 کیلومتر بدون احتساب محدودکننده سرعت از سوی کمپانی بوده و قیمتی برابر با بیش از 1 میلیون و 800 هزار دلار را دارا است.

1-رولزرویس

بله درست است، این خودروساز انگلیسی مشهورترین و بهترین لوکس ساز جهان لقب گرفته و مظهر تجمل و شکوفایی در دنیای اتومبیل است. این شرکت در حال حاضر زیر مجموعه کمپانی بی‌ام‌و بوده و پیشرانه محصولات خود را از این شرکت دریافت می‌کند. خردیداران برای انتخاب و تصاحب محصولات این شرکت می‌بایست در صف انتظاری برابر با 4 تا 6 ماه قرار گرفته تا نوبت به آن‌ها برای خرید یکی از اتومبیل‌های سفارش داده شده به این شرکت رسد. از گران قیمت‌ترین ساخته‌های این برند انگلیسی در سطح بین المللی که تنها یک دستگاه از آن به فروش رسیده است، مدل Sweptail نام دارد که قیمتی بیش از 11 میلیون دلار را دارا بوده و بعنوان با ارزش‌ترین خودروی امروزی نیز شناخته می‌شود.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

    1. عزیزم ببنید .نظرات متفاوته بنده ذکر کردم ترتیب خواصی نداره و برخی سازندگان مثل بوگاتی بدلیل تولید تک مدل جای نگرفتن ولی مک لارن در حال حاضر 7 مدل از خودروهای خودش رو در زمینه سوپراسپرت و هایپر تولید میکنه و همچنین فراری بعدش گفتین چرا بنتلی نیس. برندهای انگلیسی بجز مک لارن که در این لیست میبنید فروش بیشتری از بنتلی در دو سال اخیر تجربه کردن بنتلی هست ولی جز 14 تاس. وگرنه بنده دقیق تر از دوستان میدونم که کدوم ماشین باید باشه کدوم نباشه. لکسوس هم اشاره به تولیدات ب روزش کردم ولی ال اف آ بدلیل قیمت بالاش و خاص بودنش تو این مطلب ذکر شد درسته تولیدتش متوقف شده ولی همچنان بسیار خاص هست. بعضی دوستان شاکین که چرا لکسوس اینقدر ردش پاییه. قابل ذکره که لکسوس در مقابل ی سری برندها مثل رولزرویس کاملا معمولی بحساب میاد و دلیل به اعتراض وجود نداره. ترتیب ذکر شده هم تو جدول به شیوه خاصی نیس ولی در سطح جهانی غالبا بدین صورت ترتیب بندی شده ان این برند ها .حرف شما درسته اگه فقط در زمینه تجمل گرایی و اشرافی گریی بود بدون در نظر گرفتن فروش جهانی اره بنتلی باید کنار رولزرویس جایگاه اول و دوم رو داشتن ولی همه چی تو این رده به این چیزا ختم نمیشه خیلی فاکتورهای دیگ هست. مشاهده هم می کنید که از امریکا فقط کادیلاک هست. اگه در 15 مورد این لیست تهیه میشد با در نظر گرفتن همه جوانح. حتما بنتلی تو این لیست قرار میگرفت. با حق

      1. نظر شما متین و قابل احترام.
        اما
        1- چرا نظرات رو پاک میکنید در صورتی که نظر من تنها انتقاد بود و چیز دیگری نبود
        2- شما که به این خوبی خودروها رو تحلیل میکنی حتما باید بدونی وقتی پست میزارید 12 تولید کننده خودروهای لوکس دنیا یعنی شرکتهایی که دارند خودروهای لوکس تولید میکنند نه شرکتهایی که یک خودرو یه زمانی تولید کرده اند که اون هم ذاتا یک خودروی اسپرت هست با ویژگی های اسپرت و اصلا لاکچری نیست یعنی آپشنهای لوکس بودن رو اصلا نداره مثل لکسوس LFA یا مکلارن.
        اگر مطلبتون کپی از مطالب سایتهای خارجی هست که هیچ، فقط یک انتخاب نادرست بوده ولی اگر خودتون جمع آوری کردن که من نظرم رو گفتم. وقتی در مورد خودروی لوکس صحبت میشه مطمئنا اون خودرو یه سری امکانات و آپشن هایی دارد که خودروهای روزمره ندارن.
        موفق باشید. یا حق

        1. درسته داداش نظر شما هم قابل احترامه. متاسفانه برخی افراد از سایت های دیگر نقش تخریبی رو دارا هستند و رو هوا ی نظری رو یمزارن ولی نظر شما درسته. خیر این مطلب جمع اوری شده است و ما کپی نمی کنیم هرگز. این رده بندی براساس میزان فروش و رشد برندها صورت گرفته و صرفا یک بخش خاص نبوده همون طور که گفتم. شاید نظز شما بر این منوال باشه که اسپرت سازها لوکس محسوب نمیشن ولی بنده از چند تا از دوستای خودم که در چند کشور اروپای و امریکا حضور دارن سوال کردم تا حقیقم بیشتر بشع اونا بدلیل این که فعال تو زمینه خودرو هستن تو اون کشور ها . معتقدن که مک لارن و فراری درسته صرفا اسپرت ساز هستن لی لوکس هم محسوب میشن نست به برخی رقبای خودشون . ال اف ای هم بدلیل نمونه خاص بودن ذکر شده و قیمت حال حاضرش در حراجی ها وگرنه خودروی تولید کلاس سوپر سدان این شرکت میبایست تو این لیست می بود

  1. جناب ایرجی درست می فرمائید اگر منظور به نسبت گرفتن هست بله هر خودرویی رو میشه لوکس نامید ولی اگر از روی مشخصه و دسته بندی خودروها بخواهیم نظر بدیم، خیلی از خودروها نمیتونن لوکس باشن
    به هر حال آرزوی موفقیت دارم برای شما و سایر همکارانتون

    موفق باشید…

  2. مازراتی و لامبورگینی هم جاشون خالیه به نظرم شاسی بلند اوروس به نوعی لوکس حساب میشه مازراتی هم شاید طرفداران کمتری نسبت به بنز داشته باشه ولی از نظر پورفورمنس و طراحی و قیمت از بنز بالاتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا