مکمل بنزین
خبر

کدام یک از خودروهای تولید داخل در ماه گذشته موفق به‌کسب چهار ستاره کیفی شده‌اند؟

با توجه به ارزشیابی کیفی انجام شده در مهرماه سال جاری، در گروه اتومبیل‌های سبک ۹ خودرو و در گروه سنگین یک خودرو توانسته‌اند چهار ستاره کیفی به دست آورند. بر اساس این گزارش که توسط اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است، در مهرماه سال جاری در گروه سبک و در بخش وانت، وانت تندر شرکت ایران خودرو با دریافت سه ستاره کیفی، بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در سطح قیمتی پایین‌تر ۵۰ میلیون تومان در این ماه به خود اختصاص داده است و وانت‌های مزدا کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین و دوکابین بهمن موتور، وانت نیسان تک سوز زامیاد، وانت آریسان ایران خودرو دیزل و وانت نیسان دوگانه سوز زامیاد هر کدام یک ستاره کیفی را از آن خود کردند.

 وانت پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل نیز در کلاس قیمتی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان تنها خودرویی بود که توانست دو ستاره کیفی را از آن خود کند.

همچنین در بخش سواری، خودروهای نیومزدا ۳ شرکت بهمن موتور و گرند ویتارا متعلق به شرکت ایران خودرو خراسان در سطح قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان با کسب چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده‌اند.

در سطح قیمتی ۷۵ میلیون تا 100 میلیون تومان نیز خودروهای هیوندا i20 کرمان موتور و کیاسراتو متعلق به شرکت سایپا موفق به دریافت چهار ستاره کیفی شدند. تیگو ۵ مدیران خودرو و JAC-S5 کرمان موتور نیز در این کلاس قیمتی با سه ستاره کیفی در رتبه بعدی قرار گرفتنه‌اند.

 در کلاس قیمتی۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، خودروی هیوندا i10 ساخت شرکت کرمان موتور چهار ستاره کیفی به دست آورده است و چانگان CS35 سایپا سیتروئن، آریزو ۵ مدیران خودرو، JAC-J5 کرمان موتور و برلیانس H330 پارس خودرو توانسته‌اند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند. در این کلاس قیمتی لیفان X60 کرمان موتور نیز یک ستاره به دست آورد.

همچنین در سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان، خودروهای رنو ساندرو و پارس تندر متعلق به شرکت پارس خودرو و خودروهای پژو ۲۰۷ اتوماتیک و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک ایران خودرو با دریافت چهار ستاره کیفی، بالاترین کیفیت خودروهای تولید شده داخلی را در این ماه و در این کلاس قیمتی به خود اختصاص داده‌اند.

در کلاس قیمتی پایین‌تر از ۲۵ میلیون تومان نیز دو خودروی سایپا X131 و سایپا X132 شرکت سایپا و همچنین سایپا X131 پارس خودرو هر کدام تنها یک ستاره به دست آوردند.

اما در گروه سنگین و در بخش باری، خودرو کشنده اسکانیا ۴۱۰G ماموت دیزل با دریافت چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی شده داخلی را در این ماه به خود اختصاص داده است و در بخش مسافری تنها خودروی تولیدی اتوبوس بین شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال ساخت شرکت عقاب افشان بود که دو ستاره کیفی توانست به دست آورد.

لازم به ذکر است، کامیونت ایسوزو NPR75K در بخش کامیونت و کامیون NPR75M در بخش کامیون که هر دو ساخت شرکت بهمن دیزل هستند، هر کدام دو سه ستاره کیفی را از آن خود کرده‌اند.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا