مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

تولید لکسوس RX هفت نفره تایید شد!

 

همواره لکسوس در سرتاسر جهان به‌عنوان یک خودروساز لوکس و باکیفیت شناخته می‌شود. این برند به تازگی با نزدیک شدن به نمایشگاه بین المللی لس آنجلس 2017،  تصویری را ارائه کرده است که ساخت محصولی جدید را آغاز نموده و با حضور خود در نمایشگاه لس آنجلس این مدل جدید رونمایی خواهد کرد. لازم به ذکر است، مدل تولیدی با نام‌های RX450hL و RX350L در بازار جهانی عرضه خواهد شد و قابلیت جای دادن هفت نفر سرنشین را در خود دارا خواهد بود.

حال اخباری در این باره از چند ماه پیش تاکنون منتشر شده است که گفته می‌شود شرکت خودروسازی لکسوس در نظر دارد تا یک نسخه 7 سرنشین از شاسی بلند سایز متوسط خود یعنی RX ارائه دهد و  اما به اعتقاد کارشناسان پیش بینی شد که در نمایشگاه توکیو ماه گذشته این محصول رونمایی خواهد شد، اما این امر محقق نشد، حال با نزدیک شدن به نمایشگاه بین المللی لس آنجلس 2017، این کمپانی رسما می‌خواهد از محصول جدید خود رونمایی کند و فروش آن را از اوایل سال میلادی آینده آغاز خواهد کرد.

متاسفانه به غیر از انتشار 2 تصویر پیش نمایش که مشخص می‌کند محصولات جدید لکسوس با نام‌های RX 350L و همچنین RX 450hL شناخته خواهند شد، هیچگونه اطلاعاتی دیگری از این خودرو ارائه نشده است، اما شایعات بر روی این موضوع تاکید دارند که محصولات جدید لکسوس بدون هیچگونه تغییراتی در ابعاد و اندازه و تنها با ارتفاع کابین اتومبیل در عقب، یک ردیف صندلی بیشتر در انتهای کابین خواهد بود که با فضای محدود پا برای سرنشینان، بیشتر مناسب افراد کوتاه قد و کودکان است.

حال برای تایید این موضوع، می بایست تا برگزاری نمایشگاه اتومبیل لس‌ آنجلس در تاریخ 29 نوامبر سال جاری منتظر ماند و دید که آیا این خودرو موفقیت مدل‌های فعلی را ادامه می‌دهد یا خیر.

در خصوص مشخصات فنی هم اطلاعات دقیقی ارائه نشده است، اما از آنجایی که تنها یک حرف L به انتهای نام خودروها اضافه شده است، می‌توان انتظار همان سیستم‌های محرک استاندارد را بر روی مدل‌های جدید داشت که بر روی لکسوس RX 350L شامل یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با حداکثر خروجی قدرت 295 اسب بخاری و گشتاور 364 نیوتن متری می‌شود. علاوه بر این، نسخه هیبریدی لکسوس RX 450hL هم به یک موتور الکتریکی و یک پیشرانه بنزینی مجهز خواهد شد که در مجموع می‌تواند 308 اسب بخار قدرت داشته باشد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا