مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی فیس‌لیفت هیوندای سوناتا ۲۰۱۸! (ویدئوی اختصاصی)

اوایل سال جاری کارخانه کره‌ای هیوندای، فیس‌لیفت خودروی سدان سوناتا ۲۰۱۸ را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرد و توانست چشم همگان را به خود جلب کند؛ چرا که فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۸ نسبت به نسل‌های قبل کاملا متفاوت بود. امروزه بیشتر خریداران به دنبال خرید شاسی‌بلند‌ها یا کراس‌اوورها هستند ولی هنوز خودروهای سدان نیز در بازار جهانی حرفی برای گفتن دارند که یکی از آنها فیس‌لیفت هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ است.

در نسل‌های قبلی هیوندای سوناتا در سه رده Elite، Active و Premium ساخته و تولید می‌شد ولی مسئولان کره‌ای هیوندای تصمیم گرفته‌اند مدل Elite را از خط تولید خودروهای ۲۰۱۸ سوناتا حذف کنند. در نگاه اول ظاهر خارجی فیس‌لیفت هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ با داشتن جلو پنجره مش‌بندی شش ضلعی شبیه به مدل‌های هیوندای i3 و کونا، بسیار متفاوت از نسل‌های قبلی به نظر می‌رسد ولی اگر در بحر آن بروید متوجه می‌شوید که این خودرو هنوز صلابت و ظاهر جدی، خشن و تهاجمی خود را در کنار اسپرت بودن حفظ کرده است. در کل عقب خودرو نیز متفاوت از نسل‌های قبلی طراحی گردیده و این به معنای نوآوری و تغییرات اساسی در فیس‌لیفت هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ است.

جالب است بدانیم قیمت فیس‌لیفت هیوندای سوناتا Active حدود ۲۰۰۰ دلار از نسل‌های قبلی‌ خود بیشتر شده که این کارخانه ادعا کرده که این افزایش قیمت به دلیل در نظر گرفتن پهنای بیشتر برای این نسخه است ولی قیمت مدل Premium تنها ۱۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است. در داخل خودرو پنل سیستم اطلاعات و سرگرمی ۸ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اندروید Auto و اپل کار پلی و فرمان خودرو جدید تعبیه شده ولی متاسفانه این خودروهای جدید هنوز دارای سیستم ترمز خودکار نیستند که شاید یکی از نقاط ضعف بزرگ فیس‌لیفت هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ باشد که با در نظر گرفتن به‌روزرسانی‌های زیاد این گزینه را از قلم انداخته است.

برای بررسی بیشتر فیس‌لیفت هیوندای ۲۰۱۸ دعوت می‌کنیم ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است را ببینید!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا