مکمل بنزین
گوناگونخبر

عقب ماندگی رنو از بازار آمریکا؛ ترس از رقابت!

گروه مشترک رنو – نیسان در حال حاضر دارای قدرتی فوق‌العاده در ایالات‌متحده آمریکا بوده و مدل‌های مختلفی را با برندهای نیسان، اینفینیتی و میتسوبیشی عرضه می‌کنند. با این وجود و بنابر سخنان اخیر کارلوس گوسن، به عنوان مدیرعامل رنو؛ انتظار می‌رود که به این زودی‌ها شاهد حضور رنو در بازار ایالات‌متحده آمریکا نباشیم.

کارلوس گوسن در مصاحبه‌ای که با Automotive News داشته در مورد حضور برند رنو در ایالات‌متحده آمریکا گفته است: « نه! من به این موضوع فکر نمی‌کنم. طرح‌های میان مدت ما هیچ فرصتی برای عرض اندام در آمریکا ندارند. رفتن به آمریکا و فروش چند خودرو کار بسیار آسانی است؛ اما شما باید یک استراتژی جدی به منظور معرفی محصولات و بازاریابی داشته باشید. رقابت در ایالات‌متحده آمریکا بسیار سخت است.»

کارلوس گوسن به رشد کمپانی رنو در آسیا اشاره داشته و هدف رنو را فروش 14 میلیون خودروی مختلف در سراسر جهان تا پایان سال 2022 اعلام کرده است. به گفته او تمرکز رنو برروی بازار چین خواهد بود. نیسان در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات استراتژیک خود در چین بوده و میتسوبیشی رشد خوبی را در بازار کشور چین تجربه کرده است.

آن‌طور که کارلوس گوسن می‌گوید؛ کمپانی‌های رنو، نیسان و میتسوبیشی با همکاری یکدیگر چهار پلتفرم ویژه را تولید خواهند کرد. پلتفرم‌های جدید باعث تولید انواع خودروهای سدان، شاسی‌بلند، الکتریکی و… می‌شوند. علاوه بر این سه کمپانی مذکور در مدل‌های جدید خود از پیشرانه‌های مختلف یکدیگر استفاده می‌کنند.

اتحادیه رنو – نیسان از ژانویه تا ژوئن سال 2017 به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شده و بیش از 5.2 میلیون خودرو را تولید کرده و به فروش رسانده‌ است. آمار خیره کننده رنو – نیسان بیش از 400 هزار دستگاه بیشتر از فولکس‌واگن بود و کمپانی تویوتا برای نخستین بار با فاصله 600 هزار خودرو در رتبه‌ای پایین‌تر از انتظارِ کارشناسان قرار گرفت است.

رقیب سنتی رنو در کشور فرانسه؛ کمپانی پژو سیتروئن بوده که هم اکنون فرایند حضور در بازار آمریکای‌شمالی را آغاز کرده است. این کمپانی در آوریل سال 2017 یک مدیر اجرایی منطقه‌ای استخدام کرده و قراردادهایی با شرکای آمریکایی خود بسته، تا امکان اتصال خودروها و دوچرخه‌های تولیدی خود را فراهم سازد.

پژو در سال 1991 با بازار ایالات‌متحده آمریکا خداحافظی کرد و سیتروئن از سال 1970 تاکنون؛ به فکر بازگشت به آمریکا نبوده است!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا