مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

تولید کدام خودروها به تازگی متوقف شده است؟!

در سالیان اخیر طبق اعلام شرکت بازرسی و نظارت کشور، همواره آمار تولیدات مراکز دولتی به‌صورت ماهانه اعلام می‌شود. پیرامون همین موضوع، در جدیدترین آمار منتشر شده در خبرگزاری‌های دیداری در چند روز اخیر، میزان تولیدات مراکز خودروساز فعال در کشور با کاهش روبه‌رو بوده است، اما در گروه وانت‌ها کاهشی رخ نداده بلکه تولید این‌گونه محصولات با افزایش روبه‌رو بوده است.

طبق این گزارش که همانند دیگر ماه‌ها منتشر شده است، در آبان‌ماه سال جاری تولید برخی محصولات در مراکز خودروساز موجود در کشور متوقف شده است. پیرامون همین موضوع،  تولید خودرویی همچون ولکس C30 اتوماتیک در شرکت خودروسازان راین متوقف شده و از یک دستگاه در مدت زمان مشابه در سال گذشته، در آبان‌ماه سال جاری به صفر رسیده است. همچنین تولید دیگر مدل این شرکت با نام VELA V5 نیز با کاهش 100 درصدی روبه‌رو بوده و از 249 دستگاه که در آبان‌ماه 1395 تولید شده بود، در مدت زمان مشابه امسال تولید این خودرو به صفر رسیده است.

 همچنین آبان‌ماه امسال برای گروه مدیران خودرو نیز خوشایند نبوده و برخی محصولات این شرکت همچون ام‌وی‌ام 550 که در مدت مشابه سال گذشته 895 دستگاه را به تولید رسانده ، در آبان ماه سال جاری با کاهش 100 درصدی، تولید این محصول به صفر رسیده است. از دیگر تولیدات این شرکت خصوصی که با کاهش تولید روبه‌رو شده‌ مدل 315 صندوق‌دار بوده است که در آبان‌ماه سال گذشته تولیدی برابر با 600 دستگاه را به خود دیده بود، اما در آبان‌ماه سال جاری با کاهشی 100 درصدی، تولید این خودرو به صفر رسیده است.

اگر به دیگر شرکت‌ها نیز نگاهی بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که تولید لیفان 620 با موتور 1800 سی‌سی شرکت کرمان موتور نیز متوقف شده و تیراژ آن از 23 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، در آبان‌ماه سال جاری به صفر رسیده است. در جایگاه بعدی، دیگر محصول این شرکت خصوصی به‌ چشم می‌خورد،  لیفان ایکس‌۵۰ نیز همانند برخی دیگر از محصولات دچار کاهش تولید 100 درصدی شده و آمار تولید آن از 588 دستگاه در آبان‌ماه سال گذشته، در آبان‌ماه سال جاری به صفر رسیده است. اما طبق آمارهای منتشر شده در این گزارش، برخلاف کاهش تولید برخی از خودروهای سواری، در گروه وانت‌ها شاهد افزایش تولید هستیم.

 

در آبان‌ماه سال جاری تولید انواع وانت‌ها در مراکز خودروساز داخلی به‌طور میانگین با افزایشی حدود 6/4 درصدی روبه‌رو بوده است. پیرامون همین موضوع، تولید انواع وانت از 7112 دستگاه در آبان‌ماه سال گذشته به تعدادی برابر با 7569 دستگاه رسیده است که خبر از رشد تولید این‌گونه از خودروها در کارخانجات خودروسازی کشور می‌دهد. حال اگر بخواهیم به میزان تیراژ این گروه خودرویی اشاره کنیم، می‌بایست به تولید این محصولات در گروه صنعتی ایران خودرو در ابتدا اشاره کرد که از تیراژ 929 دستگاه در آبان‌ماه سال گذشته به 1020 دستگاه در مدت زمان مشابه سال جاری رسیده است.

دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا نیز در این گروه خودرویی موفق به تولید 5114 دستگاه در آبان‌ماه سال گذشته شده بود که این میزان تیراژ در مدت مشابه سال جاری به 5218 دستگاه افزایش یافته است. همچنین آبان‌ماه امسال گروه خودروسازی بهمن نیز در گروه وانت‌ها مانند دو شرکت دیگر روند صعودی تولید را طی کرده و از تیراژ 1069 دستگاه وانت در آبان‌ماه سال گذشته به افزایشی برابر با 1331 دستگاه در مدت آبان‌ماه سال جاری دست یافته است.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ام وی ام 550 فکر کنم برای همیشه توقف تولید شده چون از سایت چری هم حذف شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا