مکمل بنزین
تماشاخانه

سریع‌ترین هاچ بک دنیا؛ نسخه جدید فورد فوکوس RS! (ویدئوی اختصاصی)

خودروی هاچ بک فورد فوکوس RS ترکیبی از بهره‌وری، تکنولوژی و عملکرد بالاست که هم در جاده‌های شهری و هم در مسیرهای مسابقه‌ای توانسته نسبت به دیگر رقبا یک و سر گردن بالاتر باشد. مدل فورد فوکوس RS برای اولین بار ۱۵ سال پیش پا در دنیای صنعت خودروسازی گذاشت. RS نسخه‌ای باکیفیت از مدل فوکوس است که با قدرت و طراحی فوق‌العاده به بازار ارائه می‌شود و تا به امروز نسخه‌های جدیدتر و بهتری از این خودروی هاچ‌ بک وارد بازار کشورهای مختلف گردیده است.

نسخه جدید فورد فوکوس RS مجهز به پیشرانه توئین توربو ۲.۳ لیتری است که می‌تواند ۳۴۵ اسب بخار قدرت تولید کند. پیشرانه این خودرو دارای تکنولوژی اکو بوست است که می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ را تنها در ۴.۷ ثانیه بدست آورد و حداکثر سرعتی معادل ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو سیستم دو محوره‌اش است که در عقب خودرو کلاچه‌های کامپیوتری تعبیه شده که داشتن این ویژگی در تیپ هاچ بک بی‌نظیر است. این ویژگی فورد فوکوس RS باعث هندلینگ بهتر خودرو در سر پیچ‌ها و سرعت بالای این خودرو نسبت به خودروهای تک محوره می‌شود.

به علاوه ویژگی کنترل لانچ (Control Launch) را اگر در ابتدای رانندگی استفاده کنید باعث می‌شود که هیچ فشاری بر روی موتور خودرو وارد نشود و بتوانید شتاب‌گیری مناسبی را داشته باشید. همچنین حالت‌های رانندگی معمولی، اسپرت، مسابقه‌ای و دریفت نیز برای نسخه جدید فورد فوکوس RS نصب شده که می‌تواند تجربه جدیدی از رانندگی را در اختیار سرنشینانش قرار دهد.

در آخر باید بگوییم که فورد فوکوس RS دارای ورژن آپشنال لوکس یا لاکچری نیز است که طراحی داخلی و خارجی متفاوت‌تری مانند آیینه‌های بغل تاشو، سنسور پارک اتوماتیک، کنترل کروز و صندلی‌های اسپورت و چرم ریکارو و … را در اختیار مالکش قرار خواهد داد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا سریع‌ترین هاچ بک دنیا را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا