مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بیسو T3، خودرویی جسور از سرزمین اژدها!

یکی دیگر از محصولات بیسو که در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران واقع در شهر آفتاب رونمایی شد، T3 نام داشت. این کراس اورر شهری توجه بسیاری از علاقمندان و کارشناسان را به خود جلب کرد و می‌توان گفت غرفه سیف خودرو با حضور دو خودروی T5 و T3 یکی از پربازدیدترین غرفه‌ها بوده است. پیرامون همین موضوع، پس از بررسی بیسو T5، نوبت به معرفی T3 رسیده است. حال در این مطلب به‌معرفی این خودروی نسبتا جذاب می‌پردازیم و با نگاهی دقیق‌تر به آن، موارد مهم پیرامون موفقیت احتمالی بیسو T3 در بازار داخلی کشور را بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه

همانند برادر بزرگتر خود یعنی T5، بیسو T3 نیز به‌تازگی در چین معرفی شده و یکی از اولین بازارهای بین‌المللی که این مدل به آن راه یافته است، بازار خودروی ایران عنوان می‌شود. در واقع، بیسو یکی از برندهای جوان در حوزه اتومبیل در کشور چین است. این برند با همکاری دو شرکت Beijing Auto و Yinxiang Motorcycle Group شکل گرفته و یکی از  زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی پکن یا همان BAIC محسوب می‌شود. وظیفه این برند جوان تولید محصولات ارزان قیمت برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه بوده که توان خرید اتومبیل‌های گران قیمت را ندارند و می‌خواهند با مبلغی پایین صاحب خودرو شوند.

طراحی بیرونی و داخلی

بیسو با الهام‌گیری از برندهای مشهور جهانی در این مدت کوتاه توانسته است یک زبان طراحی مخصوص را در خودروهای تولیدی خود پیاده سازی کند. طبق این زبان طراحی، T3 نیز همانند T5 در بخش جلو دارای جلو پنجره‌ای نسبتا بزرگ بوده که در مرکز این بخش لوگو بیسو قرار گرفته است و خطوط سیاه رنگ این قسمت را در برگرفته‌اند که در انتهای جلو پنجره این خودرو از دو طرف، خطوط تعبیه شده از رنگ مشکی به نقره ای تغییر کرده و خط اول در این بخش تا قسمت میانی چراغ ها ادامه پیدا کرده است.

 از دیگر نکات جالب در طراحی قسمت جلویی این خودرو می‌توان به‌چراغ‌هایی کشیده و جذاب اشاره کرد. همچنین سپر نسبتا حجیم این خودرو که در خود چراغ‌های مه‌شکن را جای داده است نیز یکی از نکات قابل توجه در طراحی قسمت جلویی این خودرو محسوب می‌شود. در نمای جانبی بیسو T3 در نگاه کلی بسیار به‌محصول لندرور شباهت دارد که حدودی در زیبایی این خودرو تاثیر گذار بوده است. همچنین گلگیرهای حجیم و خطوط متعدد بر روی درب‌های این خودرو از دیگر نکات جذاب در طراحی جانبی این خودرو هستند.

 

 

به‌جرات می‌توان گفت، بارزترین بخش در طراحی بیرونی این خودرو، نمای عقب آن است. در این بخش طراحان بیسو، در عین سادگی توانسته‌اند زیبایی فراوانی را به قسمت عقب این خودرو اعطا کنند. طراحی چراغ‌های این خودرو نیز همانند نمای جانبی بسیار مشابه با محصولات لندروور بوده و چهره جذابی را به بخش عقبی این خودرو بخشیده است. همچنین لوگوی بیسو که در کنار آن کلمه AUTO نیز به‌چشم می‌خورد بسیار بزرگ بر روی درب صندوق عقب حکاکی شده و معرف این برند خودروساز است. از دیگر نکات جالب در این بخش که می‌توان به آن اشاره کرد، وجود دو چراغ مه‌شکن دایره‌ای شکل بر روی سپر عقب و دو خروجی مصنوعی اگزوز در زیر سپر T3 است.

نمای داخلی این خودرو نیز با توجه به‌قیمت گذاری احتمالی آن، بسیار خوب و قابل قبول طراحی شده که هرچه بیشتر ارزش خرید این خودرو را نشان می‌دهد. اما جنس متریال استفاده شده در کابین این خودرو در حد متوسط بوده و با توجه ماهیت این خودرو که یک مدل ارزان قیمت محسوب می‌شود، بسیار طبیعی است. از نکات قابل توجه در طراحی داخلی این خودرو می‌توان به مواردی همچون فرمانی اسپرت و جذاب، وجود مانیتوری نسبتا بزرگ در سمت بالای داشبورد مرکزی و دسته دنده خوش‌فرم اشاره کرد.

پیشرانه و عملکرد

بیسو T3 دارای یک پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژ است که می‌تواند قدرتی برابر با 133 اسب بخار و 185 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. تمامی قدرت تولید شده توسط این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT و یا یک گیربکس5 سرعته دستی به‌محور جلو انتقال می‌یابد، در واقع بیسو T3 یک خودروی FWD است.

متاسفانه تا به این لحظه شتاب صفر تا صدی برای این خودرو به ثبت نرسیده است اما با توجه به قدرت پیشرانه و وزن این محصول، می‌توان گفت بیسو T3 برای رسیدن به‌سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق زمانی برابر با 13 الی 14 ثانیه را نیاز خواهد داشت. همچنین از دیگر نکات منفی در این بخش، عدم اعلام میزان مصرف سوخت و استاندارد آلایندگی این محصول از سوی شرکت سازنده است.

امکانات رفاهی و ایمنی

یکی از بخش های مثبت پیرامون بیسو T3، امکانات رفاهی این محصول است. T3 در این بخش شامل امکاناتی همچون ۴ شیشه برقی، آینه‌های برقی، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم رهیاب ماهواره ای، تودوزی چرم، فرمان چرمی، تریم داخلی دو رنگ، تهویه اتوماتیک، خروجی برق ۱۲ ولت، خروجی سیستم تهویه برای سرنشینان عقب، ۶ عدد کیسه هوا، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب و جلو، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، بلوتوث، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی راننده برقی، سیستم کنترل فشار باد تایر و چراغ‌های روشنایی در روز مجهز شده بوده و در رقابت با رقبای خود در صورت ورود قطعی به بازار داخلی ایران، می‌تواند مشتریان زیادی را که اولویت خود را امکانات رفاهی خودرو قلمداد می‌کنند، به‌دست آورد.

اما در بخش ایمنی متاسفانه به‌دلیل آن که این خودرو به‌تازگی معرفی گردیده است هنوز به‌صورت تست های مربوط به مسائل ایمنی و امنیت را پشت سر نگذاشته و نمی‌توان به‌صورت دقیق راجع به ایمنی این خودرو اظهار نظر کرد.

قیمت و زمان عرضه

همان‌گونه که در ابتدای این مطلب اشاره شد، سیف خودرو نماینده و شریک تجاری شرکت بیسو در ایران محسوب می‌شود و وظیفه عرضه و خدمات‌دهی به‌محصولات این شرکت چینی را بر عهده خواهد داشت. حال با توجه به‌ رونمایی از بیسو T3 در دومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران، طبق گفته مدیران فروش سیف خودرو، این کراس اوور شهری به‌احتمال فراوان به صورت محدود از اواخر دی ماه سال جاری وارد بازار کشور خواهد شد و فروش انبوه آن به‌صورت جدی از اوایل بهار سال آینده آغاز خواهد شد.

اما نکته‌ای که در این بخش وجود دارد قیمت نهایی این محصول است، زیرا به دلیل بسته بودن سامانه ثبت سفارش و باز شدن تازه آن، همچنان نمی‌توان قیمت قطعی این محصول را به‌طور کامل اعلام کرد، اما با توجه به‌گفته مسئولین سیف خودرو، قیمت T3 در حدود 65 الی 75 میلیون تومان خواهد بود. با این حال، به‌اعتقاد کارشناسان اگر این برند ناشناخته خواهان فروش محصولات خود در ایران است، در اولین گام می‌بایست خدمات پس از فروش و قیمت‌گذاری خودروهای خود را به‌صورتی قابل قبول تعیین و تثبیت نماید تا بتواند سهم خوبی از بازار خودروی ایران به دست آورد.

به سوپر گروه خودروهای بیسو T3 و T5 ملحق شوید

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ذیگه ماشین چینی که اینهمه تعریف و تمجید نداره ، انگار با ماشینای کره ای و ژاپنی اشتباه گرفتید که اینهمه تعریف کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا