مکمل بنزین
گوناگونخبر

مدیرعامل تسلا درباره آینده خودروهای‌ الکتریکی می‌گوید

2013-tesla-model-s-front-three-quarter-1

Elon Musk مدیرعامل تسلا، پیشروترین شرکت در زمینه تولید خودرو‌های الکتریکی، آینده این خودروها را بسیار روشن می‌بیند. اودر مصاحبه‌ای که در دانمارک انجام داد، بیان‌کرد که مهم‌ترین محدودیت خودروهای‌الکتریکی که نیاز به شارژ شدن در مسافت‌های کوتاه است، به‌زودی قابل برطرف شدن است، همان‌طور که با یکبار شارژکردن خودرو تسلا S می‌توان مسافتی چند صد مایلی را طی‌ کرد.

هنگامی که از ماسک پرسیده شد که چه‌زمانی می‌توان شاهد خودروهای‌ الکتریکی باشیم که با یکبار شارژشدن 1000 کیلومتر (612مایل) را طی کنند، وی بیان‌کرد: هم‌اکنون خودرو تسلا S با یک‌بار شارژشدن می‌تواند 500 مایل را طی کند البته سرعت باید پایین باشد.

musk-900x420

او فکر می‌کند مدل تسلا S تا سال آینده می‌تواند مسافت 500 مایل را به‌راحتی با هربار شارژ شدن طی کند اما برای رسیدن به مسافت‌های بیشتر یعنی 1200 کیلومتر (746 مایل) درهر بار شارژ باید تا سال 2020 صبرکرد، البته هنوز مشخص نشده که او رانندگی در این مسافت را برای حالت‌معمولی بیان‌ کرده و یا در حالت آزمایشگاهی آن!

ماسک در رابطه با ظهور رقبای تازه‌ای هم‌چون پورشه و دیگران در صنعت تولید خودروهای‌ الکتریکی بیان کرد که اگر این اتفاق روی دهد، خوشحال می‌شود چون علاوه بر رقابتی‌ شدن بازار، مردم از ارزش خودروهای‌ الکتریکی بیشتر مطلع می‌شوند و وضعیت بازار بهتر می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا