مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال تولید آئودی Q2 تمام الکتریکی برای چینی‌ها!

کمپانی آئودی در سال 2018 نسخه کوچک شاسی‌بلند Q2 را برای عرضه در بازار چین تولید خواهد کرد. براساس شایعات منتشر شده؛ تولید و عرضه خودروی مذکور به دلیل تغییر پیشرانه آن کمی زمان‌بر بوده و آئودی بزودی نسخه کاملا  برقی آن را برای بازار چین تولید می‌کند!

خودروی Q2 L E-Tron (نام آن تایید نشده است) ظاهرا به باتری‌های بزرگی مجهز شده و با شارژ کامل باتری‌های مذکور؛ توان پیمایش مسافتی در حدود 500 کیلومتر را خواهد داشت. Q2 استاندارد در کشور چین از سه پیشرانه بنزینی استفاده خواهد کرد. پیشرانه اول یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری TSI است. پیشرانه دوم 1.4 لیتر حجم داشته و چهار سیلندر خواهد بود. پیشرانه سوم هم یک موتور 2 لیتری از نوع TFSI است. برای انتقال قدرت پیشرانه‌های مذکور از گیربکس دستی شش سرعته و یا یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچ هفت سرعته استفاده خواهد شد. تمام نسخه‌های خودروی مذکور دیفرانسیل جلو هستند؛ اما به درستی مشخص نیست که آیا نسخه برقی آن از سیستم FWD استفاده خواهد کرد یا خیر!

آئودی طول بدنه و فاصله بین دو محور Q2 را در کشور چین افزایش می‌دهد؛ زیرا چینی‌ها به خودروهایی علاقه دارند که در قسمت عقب، فضای بیشتری برای سرنشینان دارند. بنابراین جای تعجب نیست که Q2 چین، کمی از نظر ابعاد و… شبیه به نسخه 2018 خودروی Q3 باشد؛ زیرا فاصله بین دو محور آنها تنها چند سانتی‌متر با یکدیگر اختلاف دارد.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرده است که براساس دستورالعمل‌های جدید خود، عرضه و تولید خودروهای الکتریکی را در اولویت قرارداده و به همین دلیل برند آئودی باید تغییرات خودروهای مختلف خود را از پایین‌ترین مدل‌های تولیدی آغاز کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا