Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نیسان امواج مغز رانندگان را تفسیر می‌کند!

در سال‌های اخیر و در جریان برگزاری نمایشگاه CES؛ تعدادی از کانسپت‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط به خودروهای خودران رونمایی شده و این روند هم‌اکنون و بدون هیچ تغییری ادامه دارد. به همین منظور کمپانی نیسان از تکنولوژی خود با قابلیت دریافت سیگنال‌های مغز و تفسیر آنها رونمایی خواهد کرد. تکنولوژی مذکور به پیش‌بینی رفتار رانندگان پرداخته و در صورت نیاز به آنها کمک خواهد کرد.

براساس گفته‌های مسئولان نیسان؛ سیستم مذکور به دلیل اتصال به مغز رانندگان در نوع خود بی‌نظیر است. هنگام رانندگی با خودروهایی که از تکنولوژی جالب نیسان استفاده می‌کنند؛ یک پردازشگر امواج مغز را دریافت و اندازه‌گیری خواهد کرد. به این ترتیب سیستم با شروع فرایند رانندگی فعال شده و در تعیین مسیر، چرخش و یا توقف خودرو به رانندگان کمک می‌کند. به گفته نیسان این تکنولوژی هم‌اکنون در حال توسعه بوده و در صورت استفاده از آن؛ رانندگان به هیچ وجه متوجه حضور تکنولوژی عجیب نیسان نمی‌شود!

در همین رابطه معاون اجرایی کمپانی نیسان؛ آقای دانیل شیلیپی می‌گوید: «اکثر مردم وقتی رانندگی می‌کنند؛ افکاری مستقل داشته و دیدگاه آنها با یکدیگر متفاوت است. گاهی این تفاوت باعث می‌شود که انسان دست از کنترل خودروی خود کشیده و آن را رها کند. اما فناوری B2V نیسان با پایش سیگنال‌های مغز باعث می‌شود که هیجان و لذت رانندگی بیشر شود.

این تکنولوژی ناراحتی راننده را تشخیص داده و به ایجاد یک محیط آرامش بخش در خودرو می‌پردازند. برای راحتی راننده، سیستم به طور اتوماتیک سبک رانندگی را تغییر داده و یا یک محیط ویژه را با استفاده از واقعیت افزوده در داخل خودرو به وجود می‌آورد.

لوسیان گووه به عنوان پژوهشگر ارشد نوآوری کمپانی نیسان می‌گوید که آنها  در حال آماده‌سازی خود برای آینده هستند! آینده‌ای که دستگاه‌های اندازه‌گیری با تفسیر فرکانس‌های مغز، بخشی از زندگی روزمره مردم هستند.

CES 2018 از 9 تا 12 ژانویه در لاس وگاس آمریکا برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.