مکمل بنزین
گوناگونخبر

چراغ ترمز Stoptix در صورت کاهش سرعت خودرو روشن می‌شود!

زمانی که شما پدال ترمز را در اتومبیل خود فشار می‌دهید چراغ‌های قرمز رنگ پشت خودرو روشن می‌شوند تا رانندگان پشت سر مطلع شوند که شما در حال کاهش سرعت خود هستید و این یک موضوع متداول است و حتی در دوچرخه‌، موتور سیکلت، خودرو‌های گلف و… نیز این موضوع را مشاهده می‌کنیم. این چراغ‌ها برای افزایش ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما برخی محدودیت‌ها را نیز در آن‌ها شاهد هستیم. برای مثال این چراغ‌ها تنها زمانی روشن می‌شوند که شما پدال ترمز را فشار داده باشید و در صورت کاهش سرعت (بدون ترمز گرفتن) این چراغ‌ها روشن نمی‌شوند.

kia-optima

اگر خودرو شما با یک مشکل فنی برخورد کند و سرعتش کاهش یابد یا شما پای خود را از پدال گاز بردارید و یا تعویض دنده (نزولی) یا هر اقدام دیگری که می‌تواند باعث کاهش سرعت شود انجام دهید چون در این صورت برای کاهش سرعت خود از ترمز استفاده نمی‌کنید راننده پشت سر شما از کاهش سرعت‌تان مطلع نخواهد شد و خطر تصادف وجود دارد.

این همان زمانی است که چراغ‌های Stoptix وارد عمل می‌شوند و زمانی که خودرو کاهش سرعت بدون ترمز داشته باشد روشن می‌شوند و به راننده پشت سر هشدار می‌دهند که خودرو سرعت خود را کاهش داده است. این چراغ‌ها توسط Mech Optix در آلاباما تولید شده‌اند.

stoptix

این چراغ‌های ترمز به LED و سنسور تشخیص سرعت مجهز هستند که توسط یک باتری تقویت می‌شوند و زمانی که پدال ترمز را فشار دهید آن‌ها دوباره شارژ خواهند شد و می‌‌توانند مجددا 20 ثانیه روشن بمانند و البته به مدت 3 ساعت نیز قادر هستند تا شارژ نگهدارند که این بدان معناست که اگر شما به مدت 3 ساعت از پدال ترمز استفاده نکنید این چراغ همچنان قادر به فعالیت است. برای پیش خرید این نوع از چراغ‌ها در آمریکا می‌بایست 59.95 دلار هزینه کنید.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام بنده حبیب طهماسب زاده عضو انجمن مخترعین هستم این طرح رو من ده سال پیش به عنوان اختراع ثبت کردم ولی متأسفانه به دلیل این که مرجع نبودیم ومن دسترسی به خارج نداشتم نتوانستم طرح را مطرح کنم ولی جدیدا دارم طرح رو در المان پیگیری میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا