مکمل بنزین
گوناگونخبر

مزدا به‌دنبال ارایه یک کانسپت اسپرت در نمایشگاه توکیو

بعد از اتمام نمایشگاه فرانکفورت، آرام آرام بایستی به استقبال سایر نمایشگاه‌ها برویم. گرچه هنوز با نمایشگاه توکیو فاصله‌داریم اما با پخش تیزرها و ویدیوهای جذاب، احتمال می‌رود که بار دیگر شاهد حضور چشم‌گیری از خودروسازان در توکیو باشیم. در همین برهه، مزدا هم در تصاویری که جدیدا منتشر کرده از اتومبیل کانسپتی خبر می‌دهد که همانند سری RX این کمپانی اسپرت خواهد بود. گرچه هنوز نام آن مشخص نیست.

mazda-sports-car-concept-teaser_کانسپت-اسپرت-مزدا
Mazda Sport Car Concept

هنوز اطلاعات خاصی از این کانسپت اسپرت جدید در دسترس نیست، اما سرنخ‌هایی از نقشه مزدا برای عرضه این اتومبیل وجود دارد. در حقیقت می‌توان گفت کانسپت مزدا عصاره‌ای از تمامی اتومبیل‌های اسپرت این کمپانی را در خود خواهد داشت. از اطلاعاتی که فعلا کمابیش درست است، می‌توان به طراحی عقب (مشابه با آخرین نسل RX-7 که در آمریکا بین سال 1993 تا 95 فروخته‌شده بود) و سقف دو حبابه اشاره کرد. با توجه به تصاویر انتظار می‌رود تا این کانسپت کمی بزرگ‌تر از مزدا MX-5 میاتا باشد.

اظهارات مزدا درباره این اتومبیل:

طراحی کانسپت اسپرت ما در توکیو انجام‌گرفته که شهری مدرن و باسابقه است. همچنین طراحی آن با رعایت حفظ اصالت مزدا صورت گرفته است. در حقیقت ظاهر این اتومبیل اسپرت، چکیده‌ای از تمامی مدل‌های مزدا در طی سالیان دراز است.

از این گذشته، مزدا اعلام کرده که این اتومبیل بخشی از تاریخ مهندسی خارق‌العاده آن‌هاست. نمایشگاه توکیو 28 اکتبر بازخواهد شد ولی احتمال می‌رود که عرضه نهایی آن در سال 2017 باشد.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا