مکمل بنزین
گوناگونخبر

هزینه 7.3 میلیارد دلاری رسوایی تست احتراق برای فولکس ‌واگن

10-7-94 (1)شرکت فولکس ‌واگن به‌تازگی با مشکل بسیار بزرگی دست‌به‌گریبان شده است به‌نوعی که به تیتر یک بسیاری از رسانه‌های آنلاین و چاپی بدل شده است. همان‌طور که شما نیز ممکن است از این موضوع آگاهی داشته باشید، این شرکت با مشکلی نرم‌افزاری روبه‌رو شده است که موجب می‌شود تا نتایج تست احتراق خودروهای این شرکت، با واقعیت امر تفاوتی بسیار عمده داشته باشند.

ماجرا از جایی شروع می‌شود که این شرکت نتایج تست احتراق خودروهای دیزلی (گازوئیلی) خود را به‌صورت رسمی انتشار می‌دهد ولی نتایجی که در آزمایش‌های مراکز دیگر به‌دست‌آمده است، تفاوتی نجومی با نتایج منتشرشده توسط این شرکت داشته‌اند. حال این امر علاوه بر رسوایی و بدنامی این شرکت بزرگ آلمانی، تبعات مالی فراوانی را نیز در پی خواهد داشت.

بر اساس گزارشی که در نشریه نیویورک‌تایمز به انتشار رسیده است، شرکت فولکس ‌واگن مجبور است برای ایجاد ساختاری که موجب تبعیت خودروهای ساخت این کارخانه از استانداردهای آلایندگی می‌شوند، هزینه‌ای نجومی را پرداخت کند. این رقم از سوی نیویورک‌تایمز، 7 میلیارد و 300 میلیون دلار اعلام‌ شده است. برای درک میزان بالا بودن این رقم کافی است بدانید که این مقدار پول، تقریبا نیمی از کل سود سالانه این کمپانی را شامل می‌شود.

البته این بودجه سنگین تنها هزینه‌های پیش روی فولکس ‌واگن نخواهد بود بلکه این شرکت باید بودجه مجزایی برای تامین خسارت در زمینه جریمه‌های اعمال‌شده برای مشتریان به‌واسطه این مشکل را نیز در نظر بگیرد. علاوه بر این مورد، برخی از مشتریان محصولات فولکس ‌واگن از این فرصت برای شکایت از این غول خودروسازی استفاده کرده‌اند و پرونده‌هایی درزمینه عدم ارایه اطلاعات صحیح در هنگام فروش خودرو را به دادگاه روانه ساخته‌اند.

در این میان مدیر ارشد اجرایی این شرکت که مارتین وینترکرون (Martin Winterkorn) نام دارد درباره ضرورت رسیدگی سریع به این مشکلات می‌گوید:

همه‌ چیز در سریع‌ترین حالت ممکن بر روی میز کاری ما ارایه خواهد شد. به‌طور واضح باید گفت که پدیده ارتباط جعل داده‌ها و فولکس ‌واگن نباید هیچ‌گاه رخ می‌داد.

شایان‌ذکر است که پیش‌ از این صحبت‌هایی از جریمه بسیار سنگین و 18 میلیارد دلاری توسط مراکز مربوطه در ایالات‌متحده آمریکا برای این شرکت به گوش می‌رسید که با توجه به شرایط موجود می‌توان احتمال عملی شدن آن را بسیار بالا دانست. پیش‌ از این گفته می‌شد که در این بحران، تنها خودروهایی که روانه بازار ایالات متحده آمریکا شده‌اند، حضور خواهند داشت که آمار مربوط به این خودروها برابر با 500 هزار دستگاه بوده است. با این وجود تحقیقات گسترده‌تر نشان از آن داشته است که این مشکل در سطح جهانی بوده و تعداد 11 میلیون دستگاه خودروی تولیدی فولکس ‌واگن را شامل می‌شود. به‌ این‌ ترتیب این شرکت تا سالیان سال برای جبران لطمه وارده در تلاش خواهد بود، چه ازنظر مالی و چه ازنظر خدشه‌دار شدن اعتبار و بدنامی ایجاد شده به‌واسطه این رسوایی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا