مکمل بنزین
گوناگونخبر

در سال 2016 لامبورگینی هوراکان ریسر GT3-Spec راهی آمریکا می‌شود

10-7-94 (2)-2

اگر شما هم علاقه‌مند به تغییر ساختار بدنه خودروهای سوپر اسپرت هستید، قاعدتا در بسیاری از موارد به مدل اصلی خودرو توجهی نخواهید داشت. با این‌ وجود در این مورد خاص باید تیون کرده بدنه را فراموش کنید زیرا لامبورگینی به بهترین وجه ممکن این کار را انجام داده و یک کیت بدنه پهن و زیبا را برای مدل هوراکان ارایه کرده است و به‌زودی شاهد ورود لامبورگینی هوراکان ریسر GT3-Spec به آمریکا در 2016 خواهیم بود.

این کیت فوق‌العاده جذاب در قالب یک کیت بدنه مجزا عرضه نخواهد شد بلکه شرکت لامبورگینی مدل محبوب هوراکان خود را با استفاده از این کیت به‌عنوان یک محصول جدید روانه بازار می‌کند. نام این محصول توسط این شرکت هوراکان ریسر GT3-Spec تعیین شده است. به‌عبارت دیگر، کسانی که لامبورگینی هوراکان اصلی را در اختیار دارند نمی‌توانند از مزایای این کیت خارق‌العاده بهره‌مند شوند. حال این متخصص سوپر اسپرت سازی ایتالیایی اعلام کرده است که محصول جدید خود را با شروع سال جدید میلادی یعنی در ماه ژانویه (دی‌ماه) به آمریکای شمالی وارد خواهد کرد.

10-7-94 (2)-3

البته کسانی که پیگیر اخبار ماشین‌های لامبورگینی هستند، از ژانویه سال  میلادی (دی‌ماه سال 1393) با این هیولا آشنایی دارند. این خودرو پس از معرفی در ابتدای سال، مسابقات استقامتی Blancpain را پشت سر گذاشته و دنیایی جدید را به تسخیر خود درآورده است.

این خودرو نخستین تجربه حضور خود در آمریکای شمالی را به‌واسطه شرکت در مسابقات قهرمانی جی-تی IMSA WeatherTech در رده خودروهای اسپرت تجربه خواهد کرد که در دیتونا برگزار شده و به‌اختصار با نام GTD شناخته می‌شود. شایان‌ ذکر است که این مسابقات شامل یک رقابت فرسایشی و 24 ساعته است و لامبورگینی هوراکان ریسر GT3-Spec رقابتی دشوار و هیجان‌انگیز را در این مسابقات در پیش داشت.

این مسابقات برای پیش‌شرط‌های ورودی خود با قوانین کلاس FIA GT3 سال 2016 هماهنگ خواهد بود و به همین دلیل نیز لامبورگینی هوراکان ریسر GT3-Spec توسط گروه معدودی از تیم‌های مشتری آن برای رقابت در یک فصل کامل از مسابقات قهرمانی خودروهای اسپرت United انتخاب شده است. در میان این مشتریان، نام‌های بزرگی مانند کنراد موتور اسپرت (Konrad Motorsport)، چنج ریسینگ (Change Racing) و اوگارا موتور اسپرتس (O’Gara Motorsports) نیز دیده می‌شود.

10-7-94 (2)-4

شایان‌ذکر است که این شرکت‌ها پیش‌ازاین به برنامه Blancpain Super Trofeo لامبورگینی وارد شده و عضوی از آن محسوب می‌شوند. این رقابت‌ها به هیچ قوانین خاصی برای خودرو تکیه ندارد و تنها باید تمامی خودروهای شرکت‌کننده توسط کمپانی سازنده پشتیبانی شوند. جیورجیو سانا به‌عنوان سرپرست بخش موتور اسپرت لامبورگینی دراین‌باره می‌گوید:

تمرکز اصلی ما تنها بر روی متعهد کردن مشتریان به مسابقه دادن است. برای ما GT3 به‌عنوان یک نقطه اوج در اتخاذ استراتژی محسوب می‌شود. ما بسیار خوشحالیم که پروژه موتور اسپرت ما برای نخستین بار در خاک ایالات متحده و در رقابت‌های 24 ساعته دیتونا شرکت می‌کند. هم‌چنین تلاش و حضور در رقابت‌های یک فصل کامل از GTD نیز موجب شده است تا بسیار هیجان‌زده باشیم.

10-7-94 (2)

هوراکان ریسر GT3-Spec دارای قدرت 585 اسب بخار است که این توان از یک موتور 5.2 لیتری با منبع نیروی V10 GT3-spec تامین می‌شود. مسئولان لامبورگینی اعلام کرده‌اند که GT3 ساخته شده توسط این شرکت، نخستین خودروی این سری است که به‌صورت کامل فرایند طراحی، توسعه و مونتاژ خود را در بخش‌های داخلی این شرکت پشت سر نهاده است.

بر اساس گفته شرکت لامبورگینی، پروژه GT3، پله اوج یک هرم بسیار تحسین‌برانگیز و ویژه است که شامل محصولاتی مانند لامبورگینی اسپرینزا، لامبورگینی آکادمیا و سه مدل‌ دیگر از سری Blancpain Super Trofeo می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا