مکمل بنزین
گوناگونخبر

5 نکته جالب درباره تسلا ایکس!

  10-7-94 (3)

خودروی جدید تسلا موفق شده است تا حتی توجه کسانی که به خودروهای برقی علاقه‌مند نیستند را به خود جلب کند ولی برخی از نکات مهم درباره این خودرو وجود دارد که شاید دانستن آن‌ها موجب تعجب شما شود. در ادامه به 5 نکته جالب درباره تسلا ایکس خواهیم پرداخت.

1- سرعتی در کلاس خودروهای اسپرت

تسلا عملا ذهنیت موجود نسبت به خودروهای برقی را تغییر داده است. پیش از عرضه محصولات تسلا، تفکر غالب درباره خودروهای الکتریکی، ماشین‌هایی با سرعت کم و ساختاری بسیار ساده بودند ولی تسلا توانسته است تا لوکس بودن و سرعت بالا را نیز به این ذهنیت بیفزاید.

حال تسلا X می‌تواند از وضعیت توقف، در مدت‌ زمان 3.2 ثانیه به‌سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) برسد که این رقم به لطف موتور نیرومند طراحی شده توسط این شرکت ممکن شده است. سرعت نهایی این مدل نیز برابر با 155 مایل بر ساعت یا نزدیک به 250 کیلومتر بر ساعت است. این سرعت علاوه بر قدرت موتور، به‌واسطه سیستم تقسیم وزن این خودرو ممکن خواهد بود زیرا این سیستم در نوع خود یکی از برترین‌ها محسوب می‌شود. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که سرعت شما هرچقدر که بالا برود، آلاینده‌ای از ماشین شما انتشار نخواهد یافت.

2- طراحی هوشمند درهای خودرو

شاید هرکسی این مدل از در خودرو را با طراحی افسانه‌ای DeLorean بشناسد ولی باید گفت که درهای تسلا X تنها ازنظر ظاهری به DeLorean شباهت دارند و در عمل تفاوت‌های بسیاری در عملکرد خواهند داشت. در خودروی تسلا X تنها به‌واسطه آسان شدن باز و بسته کردن در به این شکل طراحی نشده است و در پشت این طراحی، منطقی هوشمندانه حکم‌فرما بوده است. مدل باز شدن درهای تسلا X به نوی است که حتی اگر خودروهایی در کنار شما ایستاده باشند نیز باز می‌توانید بدون کوبیدن در به بدنه دیگر خودروها، آن را به‌صورت کامل بازکرده و از ماشین خارج شوید.

10-7-94 (3)-3

3- تسلا مدل X، امن‌ترین SUV جهان

شاید بسیاری از شما بدانید که این محصول در تست‌ امنیتی توانسته 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند ولی باید بدانید که این خودرو نه‌تنها در آزمایش تصادف، بلکه در تمامی آزمون‌های امنیتی خود موفق به دریافت 5 ستاره شده است.

این امر موجب می‌شود که این ماشین به یک رکورد ویژه دست پیدا کند. خودرو تسلا X نخستین وسیله نقلیه رده SUV در جهان محسوب می‌شود که در تمامی رده‌ها موفق به کسب 5 ستاره امنیتی شده است. تسلا عملا خودروی X خود را با استفاده از ستون‌های آلومینیمی در بدنه و ریل‌های فولادی پیرامون محوطه نشستن مسافران و باتری، به یک دژ امن تبدیل کرده است.

هم‌چنین باید یادآور شد که مرکز جاذبه این خودرو در ارتفاعی پایین قرار دارد و همین امر نیز یکی از مشکلات عمده SUV‌ها یعنی احتمال بالای چپ کردن ماشین را رفع کرده است. خودروی تسلا مدل X مانند سایر SUVهای موجود در بازار از یک موتور عظیم‌الجثه در کاپوت جلوی خود بهره نمی‌گیرد و به همین دلیل نیز مزیت عمومی SUVهای دیگر (استفاده از موتور به‌عنوان ضربه‌گیر در هنگام تصادف‌های شدید جاده‌ای) را نخواهد داشت ولی مسئولان این شرکت برای رفع این مشکل نیز به راه‌کارهایی ویژه فکر کرده‌اند.

این خودرو دارای حسگرهای سونار 360 درجه است و علاوه بر آن نیز دوربین‌هایی برای دید جلو و دید عقب آن تعبیه شده‌ که می‌توانند در شرایط قرار گرفتن ماشین در آستانه یک تصادف بحرانی، مانند یک سیستم رانندگی خودکار، کنترل خودرو را برعهده‌گرفته و از شدت تصادف بکاهند.

10-7-94 (3)-2

4- قیمت حداقل 132 هزاری

شاید در تبلیغ‌های این خودرو، رقم 132 هزار دلاری را برای قیمت آن مشاهده کرده باشید ولی باید به شما بگوییم که این ماشین در مدل پایه خود با این قیمت عرضه خواهد شد. اگر بخواهید مزایای ویژه کنترل سرعت این شرکت به نام Ludicrous را نیز به تسلا X بیفزایید، مجبور به پرداخت 10 هزار دلار اضافه خواهید بود.

علاوه بر این موارد قرار است مدلی به نام 90D از تسلا X نیز به مشتریان عرضه شود که هنوز قیمت رسمی آن توسط شرکت سازنده اعلام نشده است.

5- تولید محدود

شرکت تسلا برخلاف بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی قصد ندارد تا تعداد چند هزار عدد از این خودرو را به‌صورت یکجا روانه بازار کند. این شرکت قصد دارد تا با عرضه محدود و تعداد اندک از خودروی ویژه خود، آن را خاص نگاه دارد و اشتیاق مشتریان برای به دست آوردن این غول برقی را افزایش بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا