مکمل بنزین
گوناگونخبر

با خودران تمام برقی بدون فرمان GM آشنا شوید!

پنج‌شنبه هفته گذشته مهندسان کارخانه جنرال موتورز (GM) چهارمین نسل از وسیله نقلیه کروز خودران را معرفی کردند. جالب است بدانیم در این خودران فرمان و یا پدالی وجود ندارد و حتی به راننده برای کنترل کردن وسیله نقلیه نیازی نیست. این خودران قرار است تا سال آینده میلادی وارد جاده‌های دنیا شود.

این خودران تمام اتوماتیک با نام کروز مجهز به انواع و اقسام تکنولوژیهای روز دنیاست و از سیستم ایمنی بالایی نیز برخوردار است. در مصاحبه مطبوعاتی رونمایی از این خودران، رئیس جنرال موتورز اعلام کرد که نسل چهارم خودران کروز تمام اتوماتیک محصولی از استارت‌آپ Cruise Automation در منطقه سیلیکون ولی بوده که در سال ۲۰۱۶ میلادی شروع به کار کرده‌اند. سومین نسل سیستم‌های خودران جنرال موتورز بر روی مدل شورولت بولت در سانفرانسیسکو، سال گذشته به نمایش درآمد و تنها بعد از ۱۸ ماه کار چهارمین نسل از سیستم‌های خودران جنرال موتورز رونمایی شده که نشان از اراده قوی و جدی این مسئولان این کارخانه در این زمینه را دارد.

هیئت رئیسه جنرال موتورز قصد دارد در ابتدا این خودران را در جاده‌های شهر فرانسیسکو آزمایش کند و در سال آینده این خودران را به طور قانونی وارد جاده‌های هفت ایالت آمریکا کند. به علاوه گزارش شده که این کارخانه خودروسازی به دنبال گرفتن مدارک سیستم خودران در سطح ۵ و یا حتی بیشتر است. یکی از مسائل و مشکلات خودروسازان برای ساخت وسایل نقلیه خودران و وارد کردن آنها به جاده‌های شهری و برون شهری اثبات ایمنی این وسایل نقلیه است. از این رو مهندسان جنرال موتورز برای ایمنی سرنشینان خودرو کیسه‌های هوای جانبی را نیز تعبیه کرده‌اند. به علاوه این خودران نیز با اتصال به ایستگاه‌های رادیویی و هواشناسی اطرافش می‌تواند حالت رانندگی را نیز تغییر بدهد و ایمنی خودرو در زمان‌هایی که جاده‌ها لغزنده هستند را افزایش دهد.

جالب است بدانیم که این وسیله نقلیه خودران قادر است در مناطقی که بر روی گوشی‌ هوشمند مالک تعیین شده رانندگی کند و تنها کافیست خریداران این خودران اپلیکیشن موبایل مخصوص این خودرو را بر روی گوشی خود نصب کرده و با خیال راحت در ماشین خود بنشینند و دغدغه‌ای برای رانندگی نداشته باشند. شاید این توصیف از رانندگی قابل هضم برای بسیاری از افراد نباشد ولی باید گفت در دنیای امروز پر از تکنولوژی هر چیزی ممکن است!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا