مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین آمار خودروهای خارجی واردشده به کشور اعلام شد!

به گزارش چرخان، بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشرشده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران طی 9 ماهه سال جاری بیش از 56000 خودرو وارد کشور شده است که ارزش این خودروهای خارجی واردشده بیش از 1 میلیارد و 488 میلیون دلار برآورد شده است که بیشترین خودروی ورودی به کشور از طریق امارات متحده عربی بوده که سهم 38 هزارتایی از خودروهای ورودی را از آن خود کرده است.

البته باید توجه داشت که این مقدار واردات خودروهای خارجی در حالی انجام شده است که واردات خودروی خارجی از مرداد امسال ممنوع شده بود و به تازگی این ممنوعیت برداشته شده است و این تعداد از واردات صرفا در چند ماه محدود باقیمانده انجام شده است. نکته دیگر در بحث واردات خوردوهای خارجی، تعرفه واردات است که چند هفته ایست به بحث اول این صنعت تبدیل شده است که با وجود افزایش بالای تعرفه واردات خودرو، آیا واردات همانند قبل ادامه خواهد داشت یا تاثیر منفی این افزایش تعرفه نمایان خواهد شد.

از طرف دیگر شورای رقابت با درخواست شرکت های وارد کننده برای افزایش قیمت خودروهای خارجی بابت افزایش تعرفه واردات و نرخ ارز مخالفت کرده و این شرکتها می‌گویند که در این صورت به مشکل خواهند خورد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا