مکمل بنزین
خبرداخلی

هواداران تویوتا بدانند؛ جولان نمایندگی‌ها و شرکتهای واردکننده غیررسمی تویوتا در ایران!

به گزارش چرخان، در حالیکه امسال سال خوبی برای واردات خودروهای خارجی از نظر تعداد خودروهای واردشده نبوده ولی اندک زمانی که واردات خودروهای خارجی به کشور در اختیار شرکتها بوده، مجالی برای جولان شرکتها و نمایندگی‌های غیررسمی بسیاری از شرکتهای معتبر بین المللی خودروسازی شده که در این بین شرکت‌های واردکننده برند معتبر تویوتا به دلیل مقبولیت بالای این برند در کشورمان سو استفاده بیشتری را داشته اند.

گزارش‌های اخیر منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که بعضی از نمایندگی‌های غیررسمی و شرکتهای واردکننده تویوتا در ایران به دلیل مقبولیت این برند خودرو در کشور اقدام به ثبت نام و پیش فروش خودروهایی کرده‌اند که یا قادر به واردات آنها به دلیل ممنوعیت ورود نبودند یا اینکه با قیمتی و شرایطی پیش فروش کرده‌اند که با افزایش قیمت خودروها به دلیل بالا رفتن تعرفه واردات خودروهای خارجی در کشور و همچنین نرخ ارز، قادر به تحویل خودروها با قیمت ثبت نامی نبودند. از طرفی به دلیل رسمی نبودن این نمایندگی‌ها در کشور، نظارت‌ها نیز کافی نبوده و تعهد کاری نیز برای تحویل به موقع وجود نداشته است.

در اخبار منتشرشده پیرامون تخلفات بزرگ شرکتهای غیررسمی که خودروهای تویوتا را وارد کشور می‌کنند مواردی دیده می‌شود که شنونده را مبهوت می‌کند! در یکی از موارد تخلف در این نمایندگی‌های غیر رسمی، شرکت با وعده‌های مختلف پول را از مشتری دریافت کرده است و وعده تحویل در پاییز را به مشتری داده است. ابتدا با وعده‌های دوباره، مشتری را سردرگم کرده و وقتی اصرارهای مشتری برای تحویل خودرو روبرو شده با وقاحت تمام او را مجبور به دریافت پول به همراه سود اندک کرده است چرا که خودرویی که وارد کرده در حال حاضر در بازار آزاد رشد 100 درصدی را تجربه کرده و پرداخت اصل و سود 15 درصدی مشتری نه تنها ضرر نیست بلکه سود کلانی را نصیب شرکت متقلب کرده است.

به همین دلیل مسئولین وزارت صنعت و سازمان نظارت به مردم توصیه می‌کنند با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی برندهای معتبر خودروسازی کشور، خرید مطمئن‌تری را انجام بدهند چرا که این شرکتها قطعا بهترین قیمت و کیفیت را به مشتریان ارائه خواهند کرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا