مکمل بنزین
گوناگونخبر

لکسوس نمی‌خواهد طراحی محصولاتش مورد علاقه همه باشد!

لکسوس به خوبی می‌داند که چگونه فضا را در رابطه با طراحی محصولات خود دو قطبی کند. فردی که مسئولیت طراحی دو خودروی مفهومی اصلی این برند ژاپنی را برعهده دارد، هدف خود از طراحی این مدل‌ها را نیز چنین موضوعی می‌داند.

کوین هانتر مدیر استودیو طراحی Calty Design Research تویوتا است. این دفتر طراحی که در کالیفرنیا و میشیگان واقع شده، دو محصول مفهومی اخیر لکسوس یعنی LF-LC و LF-1 را خلق کرده است.

همانطور که می‌دانید طراحی محصولات اخیر لکسوس مورد علاقه همه افراد نیست. اخیرا در ملاقاتی که با هانتر داشتیم به این موضوع اشاره کردیم که طراحی محصولات شما را برخی افراد نمی‌‌پسندند. همچنین از او پرسیدیم که آیا لکسوس در مسیر درستی قدم بر‌می‌دار‌د؟ لازم به ذکر است که هانتر در اصل کارمند تویوتا محسوب می‌شود و تنها در شرکت لکسوس فعالیت ندارد.

کوین هانتر در پاسخ به این سوالات گفت:

بدون هیچ شکی با فضای دو قطبی در رابطه با طراحی محصولات خود روبه‌رو هستیم. برخی از افراد عاشق طراحی محصولات جدید ما هستند و بعضی نیز به آن علاقه‌ای ندارند. ما مشکلی با این موضوع و همچنین وجود فضای دو قطبی نداریم.

ما در گذشته‌های دور مسیر دیگری را می‌پیمودیم و در آن  زمان قصد داشتیم که رضایت تمامی افراد را جلب کنیم. نتیجه این امر تولید محصولاتی با طراحی محافظه کارانه بود. در حالی‌که این خودروها دارای کیفیت مناسبی بودند ولی حس هیجان را به افراد منتقل نمی‌کردند و تاثیرات احساسی از خود بر جای نمی‌گذاشتند.

ما دیگر قصد نداریم در مسیر قدیمی خود گام برداریم. یکی از راه‌های به‌دست آوردن فرصت، تغییر است. ما طراحی محصولات خود را تغییر دادیم و خودروهای متفاوتی تولید کردیم. برخی افراد به این محصولات علاقه دارند.

شاید بتوان از جلو پنجره جدید لکسوس به عنوان یکی از المان‌های اصلی این سبک طراحی یاد کرد. این جلو پنجره که Spindle نام دارد، با موافقان و مخالفان زیادی مواجه است. هانتر در این رابطه می‌گوید:

جلو پنجره Spindle به عنوان نماد محصولات ما شناخته می‌شود. هدف ما از این سبک طراحی، جذاب‌تر کردن محصولات تولیدی خود است. این جلو پنجره در مسیر تکامل قرار دارد ‌و نسل جدید آن در LF-1 مورد استفاده قرار گرفته است.

در حالی‌که هانتر از این سبک طراحی جلو پنجره دفاع می‌کند، به این موضوع نیز اشاره دارد که این جلو پنجره در مسیر تکامل قرار دارد و در آینده از طراحی بهتری بهره خواهد برد.

دقیقا نمی‌دانیم هدف لکسوس از این سبک طراحی و دو قطبی کردن فضا چیست. شاید ایجاد چنین فضایی به نفع این شرکت ژاپنی باشد. در آینده و با انتشار آمار فروش محصولات جدید لکسوس می‌توان صحت این امر را مورد بررسی قرار داد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا