مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید نسل جدید مرسدس بنز کلاس CLS شروع شد

شرکت مرسدس بنز چند ماه پیش در نمایشگاه خودرو لس آنجلس از نسل جدید خودروهای کلاس CLS رونمایی کرد. یکی از اهداف توسعه نسل جدید مرسدس بنز کلاس CLS رقابت با با آئودی A7 اسپرت‌بک است. تولید این خودرو از امروز آغاز شده است.

نسل جدید مرسدس بنز کلاس CLS در کارخانه‌ای که وظیفه ساخت کلاس E را برعهده دارد، تولید می‌شود. این امر نشان می‌دهد که خودروهای این دو کلاس از محصولات بنز از قطعات تقریبا مشابهی استفاده می‌کنند. در این کارخانه نسخه اسپرت‌تر این دستگاه که هفته گذشته در نمایشگاه خودروی دیترویت با نام مرسدس AMG CLS 53 معرفی شد نیز تولید می‌شود.

مرسدس بنز کلاس CLS

مرسدس کارخانه خود در Sindelfingen کشور آلمان را یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌های تولید خودرو در جهان می‌داند. فرآیند اسمبل در این کارخانه بسیار هوشمندانه صورت می‌گیرد. سیستم موجود در این خط می‌تواند به صورت خودکار پیچ گوشتی موردنیاز کارگران را تشخیص دهد، البته کارگران خود نیز می‌توانند به طور مستقیم به این سیستم دستور دهند. بدین ترتیب فرآیند تولید با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

در این کارخانه تنها خودروهای کلاس E و CLS تولید نمی‌شوند. کارخانه واقع در شهر sindelfingen وظیفه تولید خودروهای کلاس S را نیز برعهده دارد که شامل نسخه‌های سدان، کوپه و کابریولت است. اتومبیل‌های می‌باخ و همچنین ‌AMG GT نیز در این محل ساخته می‌شوند. روزانه نزدیک به ۲۰۰ خودرو در این کارخانه تولید می‌شود.

مرسدس بنز کلاس CLS در رده خودروهای کوپه ۴ درب قرار می‌گیرد. مرسدس بنز از اولین نسل این خودرو در سال ۲۰۰۳ رونمایی کرد که مورد استقبال علاقه‌مندان به دنیای خودرو قرار گرفت. در نسل سوم مرسدس بنز کلاس CLS از یک موتور کاملا جدید ۶ سیلندر استفاده شده که در دو نسخه بنزینی و دیزلی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا