مکمل بنزین
خبرداخلی

لازمه انتقال قطعی خودرو، تنظیم سند قطعی در دفترخانه است

به گزارش چرخان، ماجرای سند خودرو و هزینه‌هایی که مردم در هنگام خرید و فروش متحمل می‌شوند ، همیشه مورد بحث مسئولین نیروی انتظامی و قوه قضاییه بوده و مردم در این بین دچار سردرگمی می‌شوند که بالاخره ثبت معاملات و اخذ سند قطعی دفترخانه‌ای لزومی دارد و یا به گفته نیروی انتظامی صرفا دارا بودن برگ سبز نشان دهنده مالکیت خودرو خواهد بود؟

مهدی آبزن بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مصاحبه ای به این موضوع پرداخت و گفت: این موضوع از این جهت مورد بررسی قرار می‌گیرد که مردم نیز در بسیاری از مواقع به دلیل هزینه‌های دوگانه‌ای که در زمینه خرید و فروش متحمل می‌شوند به دفترخانه مراجعه نکرده و معامله خود را در دفترخانه ها ثبت نمی‌کنند. قانون مدنی 2 نوع ثبت رسمی را می‌پذیرد و هر کسی که از این دو جا مدرک داشته باشد، به رسمیت می‌شناسد. این دو مرکز اداره ثبت اسناد و املاک یا دفاتر اسناد رسمی هستند که اگر طبق قانون اسناد تنظیم شده باشند مورد قبول خواهند بود.

وی همچنین در ادامه افزود: اگر مردم برای معاملاتشان دارای اسناد رسمی باشند در بسیاری از دعاوی می‌توانند از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند. ابهامات در دادگاه‌ها با اسناد رسمی صورت می‌گیرد و هر طرفی که این سند را داشته باشد می‌تواند خود را پیروز دعاوی بداند.

مهدی آبزن در پایان گفت: البته بسیاری از مردم برای اخذ سند قطعی رسمی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند و اهمیت این موضوع بر آن‌ها مشخص است. همچنین باید گفت که شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت وجود سند رسمی را الزامی می‌دانند و اگر فردی تصادفی کند که منجر به پرداخت خسارت برای او شود، صرفا با ارایه سند از دفاتر سناد رسمی می‌تواند خسارت را دریافت کند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بابا تو این مملکت 10 ساله می خوان بگن انتقال خودرو چه مدلی قانونی و درسته، نمی تونن، هر دقیقه یکی یه چیزی میگه، چه توقعی دارین!!!
    همین که نفس میکشیم (به زور) خدا رو شکر کنین…

  2. همه اش بخاطر اینه که از مردم پول بگیرن وگرنه برگ سبز همون سنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا