مکمل بنزین
گوناگونخبر

مردم روسیه به جای خودروی صفر، اتومبیل کارکرده می‌خرند!

به گزارش چرخان، یکی از اشتباهاتی که شاید ما ایرانی‌ها مرتکب آن می‌شویم این است که فکر می‌کنیم صرفا در ایران خودروی کارکرده مشتری زیادی دارد و در سایر کشورهای دنیا به دلیل ارزان بودن خودرو یا شرایط و تسهیلات خوب شرکت‌های خودروسازی، مردم اتومبیل کارکرده نمی‌خرند و صرفا به دنبال خودروهای صفر هستند! اما ماجرا در روسیه چیز دیگری‌ست به طوری‌که بازار خودروهای کارکرده در این کشور بسیار پر رونق بوده و مشتریان زیادی دارد.

گزارش مرکز آمار تحلیلی خودروی روسیه (Autostat) نشان می‌دهد مردم روسیه صرفا در سال 2017 فقط 130 هزار خودروی کارکرده فورد فوکوس وارداتی را خریداری کرده‌اند! این‌طور که در گزارش آمده مردم روسیه به دلیل کیفیت این خودرو، متقاضی پر و پا قرص آن هستند.

رده دوم واردات خودروی کارکرده در روسیه را تویوتا کرولا به خود اختصاص داده که صرفا در سال 2017 واردات این خودرو به صورت کارکرده به 102 هزار مورد رسیده است. سومین خودروی کارکرده پرطرفدار خارجی در روسیه نیز هیوندای سولاریس بوده که چیزی نزدیک به 100 هزار مورد واردات را ثبت کرده است.

جالب است بدانید مردم روسیه نسبت به یک برند خاص تعصبی ندارند و بهترین برندهای معتبر بین‌المللی در لیست 10 گانه واردات خودروهای خارجی کارکرده در این کشور قرار دارد. در لیستی که مرکز آمار تحلیلی خودروی روسیه منتشر کرده خودروهایی از قبیل تویوتا کمری، دوو نکسیا، کیا ریو، رنو لوگان، شورولت نووا، فولکس واگن پاسات و اوپل استرا دیده می‌شود که به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده در روسیه در سال 2017 چیزی نزدیک به 4 میلیون خودروی کارکرده وارد شده است که همگی بدون استثنا فروش رفته‌اند (برای اینکه بدانید این مقدار واردات خودرو به چه معنی است، کافی است بدانید تولید کل گروه خودروسازی رنو فرانسه در سال 2017 چیزی نزدیک به 3 و نیم میلیون خودرو بوده است).

یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد بازار خودروی روسیه گفت این است که در این کشور چیزی به عنوان سرمایه گذاری بر روی خودرو معنی ندارد (مانند ایران که افراد با خرید خودرو و فروش آن بعد از چند سال نه تنها ضرر نمی‌کنند بلکه سود نیز دریافت می‌نمایند!).

نکته دیگر در مورد بازار روسیه این است که قیمت خودروها نزولی است و رقابت در این کشور برقرار بوده و انحصار یا شبه انحصاری که منجر به افزایش قیمتها شود وجود ندارد. همچنین به دلیل همین رقابت، کیفیت خدمات نیز بسیار بالاست و شرکت‌های واردکننده نسبت به خدمات پس از فروش (چه خودروی صفر چه کارکرده) بسیار حساس هستند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام اگر هر قدر هم گرانی در ایران باشد باز این مردم حقشان است چون خودشان پای صندوق رای این بنده خدا را انتخاب کردند . فقط دعا کنید هر چه زودتر 4سال تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا