مکمل بنزین
گوناگونخبر

رتبه‌بندی کیفیت خودروهای داخلی در شهریور ماه 94

صنعت خودروی کشور در اوضاع جالبی به سر می‌برد! از یک سو مشتریان کمپین راه انداخته‌اند که خودروی صفر نخرند و در کنار آن به لطف سیاست‌های انقباضی دولت، کلا پولی ندارند که خودرو بخرند، از سوی دیگر خودروسازان مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که هیچ مشکلی وجود نداشته و طبق معمول محصولاتشان به فروش رفته و نگرانی از این بابت برای آن‌ها وجود ندارد.  اما این اعتراضات به گوش برخی مسئولین و البته خودروسازان رسیده است و همگان منتظرند ببینند که آیا پس از این همه اعتراض حداقل تغییری در کیفیت خودروهای ساخت داخل ایجاد می‌گردد یا خیر.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به طور ماهانه اقدام به بررسی و کنترل کیفیت خودروهای داخلی و وارداتی در بازه‌های قیمتی متفاوت می‌کند، روز گذشته گزارش خود را در مورد این تولیدات منتشر کرد.

طبق گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در شهریورماه امسال تولید خودروهای سواری با افتی 22.2 درصدی مواجه بوده و رشد آن نیز نسبت به سال گذشته حدود 2.8 درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد اعتراضات مردمی در کنار اوضاع داخلی، تاثیر منفی بر تولید این دو خودروساز بزرگ کشور داشته است.

saipa-tiba-(4)

در گروه قیمتی خودروهای کمتر از 25 میلیون تومان، خودروی تیبا محصول سایپا کاشان با اختصاص 53.1 نمره منفی در ابتدای جدول قرار گرفته و سایر خودروها به ترتیب با امتیازهای 74.6، 75.6، 78.1 و 81.8 نمره منفی در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفتند. پس اگر قصد خرید خودرو زیر 25 میلیون تومان دارید، تیبا بهترین است!

در گروه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان نیز از بین 15 خودروی بررسی شده، تندر 90 و تندر 90 اتوماتیک ایران خودرو همراه با تندر 90 و پارس تندر شرکت پارس خودرو با کسب نمره منفی 20.5 به عنوان با کیفیت‌ترین خودرو شناخته شدند. پس از آن پژو 206 با دریافت 22 امتیاز منفی در رتبه دوم و تیبا محصول سایپا با دریافت 53.4 نمره منفی با اختلافی زیاد در رتبه سوم قرار گرفته است.

tondar-90-2

در گروه قیمتی خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان، از بین 4 خودروی موجود، به ترتیب JAC J5 اتوماتیک با 40.7 نمره منفی، JAC J5 عادی با 43.3 نمره منفی، MVM X33 با 46.5 نمره منفی و نهایتا لیفان X60 با کسب 47.2 نمره منفی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در این رده بندی، JAC اتوماتیک محصول کرمان موتور با دریافت کمترین نمره منفی، با کیفیت‌ترین محصول در این بازه شد.

در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، خودروی کیا سراتو محصول سایپا، با کسب 16.5 نمره منفی در صدر قرار گرفت.

لازم به ذکر است که خودروی سوزوکی ویتارا در بازه قیمتی بالای 100 میلیون تومان، با کسب تنها 15 نمره منفی بهترین و با کیفیت‌ترین خودروی موجود در بازار کشور شد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. چقد چرت تندر تندر و تندر در رده اول دوم و سوم همچین میگن تندر انگار بنزه والا اصن داخلش نشستین ؟؟ انگار پیکانه لگن مضخرف

    1. آخ آی گفتی پراید ایکس لارج رو میگن ماشین انگار هیچکس تاحالا سوارش نشده با اون هیکل زشت و بدتیپ .

  2. مینی بوس بدقواره
    بیشتر برای جابجایی بار و وسایل تو مسیر باغها و روستاها عالیه

  3. خودروی L90
    خودرویی با قیمت مناسب با مصرف سوخت بسیار پایین نسبت به خودرو های خوشگل هم قیمت
    و همچنین سرویس مناسب و ارزان نسبت به سایرین و فراوانی و در دسترس بودن قطعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا