مکمل بنزین
تماشاخانه

خودروی مفهومی مزدا Kai؛ نسل آتی مزدا ۳ (ویدئوی اختصاصی)

کمپانی ژاپنی مزدا در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ نسل آتی خودرو مزدا ۳ را به نمایش درآورد و نام این خودروی مفهمومی را مزدا Kai (کای) نامید. این خودروی زیبا و اسپرت قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی بر روی خط تولید برود و وارد بازار جهانی شود.

یکی از ویژگیهای برجسته خودروی مزدا Kai پیشرانه جدید اسکای اکتیو ایکس ( SkyActiv-X) است که اولین پیشرانه ساخته شده بنزینی با احتراق فشرده است و نسبت به مدل‌های قبلی این کارخانه سوخت کمتری مصرف می‌کند و در نتیجه خروجی دی‌اکسیدکربن کمتری خواهد داشت. نسل آتی خودروهای مزدا ۳ مجهز به پیشرانه‌های بنزینی با گنجایش ۲.۰ و یا ۲.۵ لیتری خواهند بود؛ از سوی دیگر متخصصان و مهندسان مزدا اظهارات بیشتری درباره عملکرد این پیشرانه جدید نکرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند مزدا ۳ دارای طراحی جوان‌پسند و تازه است ولی مدل مفهومی Kai بیشتر اسپرت و عامه‌پسند و به قول معروف جا افتاده‌تر طراحی شده است. ظاهر بیرونی این خودروی مفهموی عضلانی و بدون قوس طراحی شده، چراغ‌های خطی در جلو و چشم گربه‌ای در عقب و دو اگزوز در پایین سپر عقب در سقف حاکی از توانایی مهندسان مزدا دارد. یکی از ترفندهای مزدا مینیمالیست و ساده نشان دادن داخل کابین خودرو است که بسیار ساده و در عین حال جذاب طراحی شده است. مزدا کای ابعادی به طول ۴37۰، عرض ۱90۵ و بلندی ۱28۵میلی‌متر دارد. از سوی دیگر مقامات مزدا اظهار کرده‌اند پلتفرم جدید نسل بعدی مزدا ۳ پیشرفت شگرفی در برابر کم کردن صدا، لرزش و سختی هوا کرده است. هنوز قیمتی برای این خودروی هاچ‌بک مفهمومی ارائه نشده است ولی باید انتظار درخواست و فروش بالای آن را در بازار داشت.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا خودروی مفهموی مزدا Kai  مدل ۲۰۱۹ را بیشتر بشناسید!

  شرایط فروش نقدی-اعتباری وانت کارا در دو تیپ اعلام شد

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا