Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

هر آنچیزی که برای خرید پژو 206 هاچ بک و صندوقدار ” کارکرده ” باید بدانید + قیمتها

گذشت بیش از 16سال از اولین تولید و حضور پژو 206 در خیابان‌های ایران و اقبال خوب مردم نسبت به این خودروی خوش‌فرم فرانسوی نشان می‌دهد که ایران‌خودرویی‌ها توانسته‌اند با یک خوش‌شانسی بزرگ و انتخابی بی‌نظیر بازار خوبی برای خودشان دست و پا کنند.

206 هاچ بک چه تیپ‌هایی دارد؟

تیپ یک: اولین سری‌های این تیپ از 206 در سال 80 تولید شده است. اگر بگوییم که سیستم‌های فابریک صوتی این خودرو از نوع نوار کاست است قطعا باقی مطالب دستتان می‌آید! موتور این خودرو از نوع TU3 بوده و حجم 1.4 لیتری دارد. قدرت موتور آن به 75 اسب بخار می‌رسد.

تیپ دو: ایران‌خودرو در حقیقت با ارتقا تیپ یک، به تیپ دو 206 رسید. بسیاری از امکانات و ویژگی‌های این مدل از 206 به تیپ یک شباهت داشته و از نظر برخی امکانات و آپشن‌ها ارتقا یافته است. از سال 1390 به بعد ترمز ABS نیز به آن افزوده شد و تا همین چند سال قبل پرفروش‌ترین مدل 206 نام گرفت ولی با تولید تیپ 5، این رتبه و لقب از تیپ دو 206 گرفته شد.

تیپ سه: اگر خودرویی با تجهیزات تیپ 5 ولی با مشخصات فنی تیپ یک و دو می‌خواهید، می‌توانید روی تیپ سه پژو 206 حساب کنید. سیستم تهویه هوای مطبوع، آینه‌های گرمکن‌دار برقی، دو کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم صوتی کلاریون و… این خودرو باعث شده بود در زمان خودش، سر و صدای زیادی به پا کرده و آپشن‌دار ترین خودروی ایرانی نام بگیرد!

تیپ چهار: این تیپ از خودروهای 206 تولید داخل اولین سری این خودرو بودند که موتورهای TU5 روی آن نصب شد و قدرت موتور آن به 110 اسب بخار رسید. استفاده از گیربکس اتوماتیک AL4 که جزو گیربکس‌های معروف آن زمان در سایر خودروهای روز دنیا بود باعث شده بود این تیپ از 206 مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

تیپ پنج: ترمزهای دیسکی ABS چهارکاناله، شتاب قابل قبول، ارتفاع کمتر سیستم تعلیق و بسیاری از امکانات دیگر که جزو آپشن‌های مدنظر بسیاری از خانواده‌های ایرانی است باعث شد به یکی از محبوب‌ترین خودروهای تولید داخل تبدیل شود که با موتور TU5 و قیمت مناسب، یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای آنها تبدیل شود. این خودرو با موتوری که 110 اسب بخار قدرت دارد، هنوز در خیابان‌های کشورمان گشت و گذار می‌کند و توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود.

تیپ شش: این تیپ از 206 را می‌توان ترکیب تیپ 4 و 5 نامید. ترکیبی از گیربکس اتوماتیک که بعدها به صورت تیپ ترونیک درآمد و با موتور 1.6 لیتری به بازار عرضه شد. این خودرو با تلفیقی از ویژگی‌های تیپ 4 و تیپ 5 تولید شد.

برای خرید 206 دسته دو چقدر باید پرداخت؟

قیمت این خودرو در بازار خودروهای کارکرده بسیار متفاوت است چرا که وجود تیپ‌های مختلف باعث شده تفاوتهای گوناگونی باهم داشته و اثرگذاری مدل آنها نیز به فاکتور دیگری برای تنوع قیمتی تبدیل شده است. شما در حال حاضر می‌توانید با نقدینگی در حدود 8 میلیون تومان یک پژو 206 تیپ یک قابل قبول خریداری کنید.

در دیگر تیپ‌ها نیز مثلا می‌توانید 206 بدون رنگ با فنی خوب مدل 85 را با مبلغی در حدود 17 میلیون تومان خریداری کنید. تیپ 3 و 5 نیز با همان مشخصاتی که برای تیپ 2 گفتیم در بازار خودروهای کارکرده قیمتی در حدود 19 میلیون تومان دارند. اگر از طرفداران خودروهای اتوماتیک هستید، می‌توانید تیپ 6 مدل 90 این خودرو را با هزینه‌ای در حدود 25 میلیون تومان خریداری کنید.

تیپ های مختلف پژو 206 صندوقدار:

پژو 206 صندوقدار V1: این خودرو که فقط تا 89 تولید شده است،  از امکانات آن می‌توان به سیستم تهویه هوای دستی و ترمزهای عقب دیسکی با کیفیت اشاره نمود.

پژو 206 صندوقدار V2: در این مدل از خودروی 206، آپشن‌ها و امکانات مشابه V1 است. با این تفاوت که موتور این خودرو پایه گازسوز بوده و  ترمزهای این نوع از پژو 206 صندوق‌دار نیز تا قبل از سال 90 ترمز ABS نداشت که ضعف بزرگی برای این خودرو محسوب میشد.

پژو 206 صندوقدار V8، V9 و V10: این سه مدل از نظر آپشن‌ها و امکانات، کامل بوده و همچنین از نظر موتور با مدل پژو 206 تیپ 5 مشترک‌اند. منتها وی 8 از گیربکس دستی و وی 9 از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند.  وی 10 نیز دوگانه سوز بوده و از نظر استقبال مردم نیز خوب ارزیابی شده است.

پژو 206 صندوقدار V20: این خودرو از انواع دیگر پژو 206 صندوق‌دار از اقبال کمتری در بازار خودروهای کارکرده و صفر برخوردار بوده است که دلیل آن حجم موتور پایین 1.4 لیتری است که به طرز قابل محسوس، قدرت آن را به نسبت سایر مدل‌ها کاهش داده است.

قیمت حداقلی دو مدل پرطرفدار پژو 206 صندوقدار و هاچ بک در بازار

این مدل از پژو 206 همانند مدل هاچ‌بک آن دارای تنوع قیمتی زیادی بوده و در این گزارش به دو مدل پرفروش و پرطرفدار آن می‌پردازیم که مدلهای v8 و v9 هستند که دومی همان مدل اتوماتیک مدل ابتدایی است.

قدیمی‌ترین مدل v8 در بازار خودروهای کارکرده با قیمتی در حدود 18 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید مدل اتوماتیک همین خودرو را خریداری کنید می‌توانید با پرداخت چیزی در حدود 4 میلیون تومان بیشتر، صاحب مدل v9 این خودرو شوید.

پژو 206

هزینه‌ها و نکاتی که باید در خرید 206 به آنها دقت کنید:

1- خودروی 206 یک خودروی جوان‌پسند است و همین نکته کافیست که حسابی حواستان را جمع کنید که صاحب قبلی خودرو چه کسی بوده و چگونه از آن استفاده کرده است. معمولا توصیه می‌شود خودروهایی که تیونینگ شده‌اند را نخرید!

2- اگر قصد 206 را دارید باید بدانید که ایمنی این خودرو به نسبت سایر مدلهای ارزان قیمت پژو، زبانزد است و همین ویژگی باعث می‌شود وقتی تصادفی از جلو رخ می‌دهد، این خودرو از جلو جمع شده و جمع‌شدگی به اتاق ماشین نمی‌رسد. پس حواستان به چک کردن دقیق دسته موتور، سرشاسی‌ها و سینی رادیاتور باشد چرا که ظاهر کاپوت فریبنده است.

3- بازدید موتور پس از باز کردن قالپاق آن در خودروهایی مثل 206 بسیار ضروری است. پس از چک کردن کارکرد خودرو با دیاگ، حتما موتور را نیز بازدید کنید. وجود کربن‌ها و روغن سوخته نشان می‌دهد شما در حال خرید یک فاجعه هستید! البته اگر برایتان مهم نیست چیزی در حدود 2.5 میلیون تومان برای تعمیر موتور خرج کنید، پیشنهاد می‌کنیم داخل موتور را بازدید نکنید!

4- حواستان به واشر سرسیلندر تیپ دو باشد. طبق گفته‌های کارشناسان این قطعه از تیپ دو در معرض خرابی بوده و خرجی در حدود 500 هزار تومانی روی دست شما خواهد گذاشت. البته در تیپ 5 نگرانی از این بابت وجود ندارد.

5- در مورد تسمه تایم خسیس نباشید! اگر از فردی ناشناس 206 خریداری کردید سریعا نسبت به تعویض این مورد اقدام کنید چرا که اگر در مکانی غیر از شهر یا دور به تعمیرگاه دچار خرابی شود خرج سنگینی روی دست شما خواهد گذاشت.

پژو 206

6- سلامت گیربکس و صفحه کلاچ را جدی بگیرید. اگر در تست‌هایتان متوجه ضعیف بودن این دو مورد شدید، باید بدانید که دیر یا زود باید به تعمیرگاه مراجعه کنید و خرج قابل توجهی خواهید داشت.

7- اگر تنها ایراد 206 مدنظرتان خوردگی جزئی در یا کاپوت باشد و به این موضوع حساس هستید، نگران نباشید و مورد خوبتان را از دست ندهید چرا که خرید درب آکبند 206 یا درب کاپوت هزینه‌ای در حدود 300 هزار تومان دارد که قطعا به از دست دادن یک خودروی خوب از نظر فنی و شاسی‌ها نمی‌ارزد!

8- پژو 206 لزوما پرخرج نیست! این اعتقاد اشتباهی است که در بازار وجود دارد. البته بعضی‌ها می‌گویند خرج پژو پس از 4-5 سال بروز می‌کند ولی باید توجه داشت که طبیعتا خودرویی با این کیفیت که قطعاتش 4-5 سال عمر کند طبیعتا مثل همه خودروهای دنیا نیاز به تغییر و تعمیر دارد.

4 دیدگاه
  1. Saeed می گوید

    سلام سال نو رو به شما و همه دوستان تبریک میگم. خواستم تشکر کنم بابت اطلاعات خوبی که درباره مدل های مختلف پژو۲۰۶ به ما دادید

    1. ذاکری می گوید

      سلام سعید جان
      سال نو شما هم مبارک
      امیدواریم بتونیم سال جدید بهتر بتونیم خدمت رسانی بکنیم.
      بازم نظری داشتید در خدمتیم.

  2. L90 می گوید

    یک آشغال کامل ۲۰۶ _ تمامی خودرو های پژو آشغالی بیش نیستند

    1. 206 می گوید

      باشه ال ۹۰ خوبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.