مکمل بنزین
گوناگونخبر

رکورد فروش خودروهای سواری توسط رنو-نیسان در سال ۲۰۱۷!

در سال گذشته میلادی دو کمپانی رنو و نیسان توانستند بر رقیب اصلی خود، یعنی فولکس‌واگن، غلبه کنند و بیشترین تعداد خودرو را در بازار جهانی به فروش برسانند. گروه ژاپنی میتسوبیشی نیز با همکاری این دو گروه خودروسازی، توانست ۱.۰۳ میلیون دستگاه خودرو را وارد بازار جهانی کند.

فروش نیسان در سال گذشته ۵.۸۲ میلیون دستگاه خودرو سبک وزن بود و برند فرانسوی رنو هم توانست ۳.۷۶ میلیون دستگاه خودرو را به فروش برساند. روی‌هم‌رفته این سه برند ۱۰.۶۱ میلیون دستگاه خودرو سبک وزن در بازار جهانی فروختند که نسبت به گروه خودروسازی فولکس‌واگن با فروش ۱۰.۵۳ میلیون دستگاه خودرو کمی بیشتر است. در رده سوم نیز برند ژاپنی تویوتا با فروش ۱۰.۲ میلیون دستگاه خودرو قرار گرفت.

رئیس و هیئت مدیره گروه رنو-نیسان- میتسوبیشی، کارلوس گوسن، در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد که بیش از ۱۰.۶ میلیون دستگاه خودرو سواری و سبک وزن تجاری در سال ۲۰۱۷ میلادی از این گروه به فروش رفته که نوعی رکورد محسوب می‌شود. این پیشرفت نشان دهنده همکاری و عملکرد عالی این سه برند در بازار جهانی است که باعث می‌شود صنعت خودروسازی را متحول کند. در حال حاضر اتحاد خودروسازی رنو- نیسان- میتسوبیشی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان با بیش از ۱۰ برند مانند رنو، نیسان، میتسوبیشی موتورز، داچیا،‌رنو سامسونگ موتورز، آلپاین،‌لادا، اینفینیتی، ونوچیا و داتسون شناخته شده‌اند.

بسیاری از خودروسازان مشهور در جهان سعی دارند با همکاری یکدیگر فروش خودروهایشان را بالا ببرند تا بتوانند سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در نسل آتی تکنولوژیها مانند وسایل نقلیه خودران، پیشرانه‌های تمام برقی و … را انجام بدهند. بنا به گزارش خبری رویترز اتحاد رنو و نیسان باعث افزایش سرمایه و سود آنها می‌شود و تا سال ۲۰۲۲ میلادی سرمایه این گروه به ۱۲ میلیارد دلار با فروش سالانه بیش از ۱۴ میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید. تویوتا هم به دنبال همین روش است و به تازگی اعلام کرده برای سرمایه‌گذاری در ساخت و تولید خودروهای برقی و تکنولوژیهای جدید در تکاپوی همکاری با مزدا و سوزوکی است.

با این وجود بعضی از خودروسازان مشهور در جهان مانند جنرال موتورز افزایش فروش تعداد خودروها را نتیجه بالا بردن سرمایه‌اش نمی‌داند و به همین دلیل دو برند اوپل و واکسهال را سال گذشته به گروه خودروسازی PSA واگذار کرد و توانست با این استراتژی در ۸ ماهه سال گذشته میلادی ۶.۸ درصد سود از عملکرد خود بدست آورد؛ در حالیکه نیسان ۵ درصد، میتسوبیشی ۴.۳ درصد و رنو ۴.۸ درصد سود از عملکردشان در همین بازه زمانی بدست آوردند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا