مکمل بنزین
خبر

با کانسپت Xmotion نیسان آشنا شوید

خودروهای کانسپت معمولا از گذشته هیجان زیادی ایجاد کرده‌اند و کمپانی‌ها نیز برای نمایش آینده محصولات خود، طرح‌های کانسپت را بعنوان پیش‌نمایش رونمایی می‌کنند. چندی پیش در نمایشگاه دیترویت شاهد یک کانسپت زیبا از نیسان بودیم که ایکس‌موشن نام داشت. این کانسپت قدرت نیسان در طراحی را نشان می‌دهد و آینده این کمپانی در بخش‌ کراس‌اوور‌ها بسیار جذاب بنظر می‌رسد. بنابراعلام نیسان، خودروهای شرکت از سال 2020 شکل و شمایلی شبیه به این محصول خواهند داشت.  در این طراحی، جلوپنجره پهن با چراغ‌های خاص بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کند. رنگ نقره‌ای مات بسیار زیبا بر روی این خودرو نشسته‌ است و خطوط بدنه با فرم نرم بسیار هوشمندانه بکار گرفته شده‌اند.

طراحی خاص در بخش عقب نیز ادامه داشته اما بیرون‌زدگی صندوق عقب کمی خارج از عرف است. چراغ‌های باریک عقب در راستا طراحی کلی، فرم باریک و خوبی دارند. البته هنوز بخش‌هایی مانند درب صندوق عقب و یا سرنشینان مشخص نیست که چگونه باز می‌شوند. در داخل کابین ایکس موشن همه‌چی با آنچه تا به‌حال دیده‌اید متفاوت است. این کابین برای 6 نفر که 3 ردیف صندلی به‌وسیله کنسول شناور در مرکز از هم جدا شده‌اند. فرهنگ ژاپن را به‌روشنی می‌توان در این کابین دید به‌طوری که بخش‌های چوبی در داخل کابین کاملا نشان‌دهنده این موضوع است. در بخش قوای فنی بعید نیست موشن با پیشرانه الکتریکی عرضه شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا