مکمل بنزین
گوناگونخبر

ساخت خودروی بدون راننده تویوتا در سال 2020

10-7-94 (7)

شرکت خودروسازی تویوتا یکی از برترین شرکت‌های جهان در رده صنایع موتوری محسوب می‌شود، این شرکت در رده‌های مختلفی موفق به کسب توفیق شده و بخش عمده‌ای از بازار جهانی را در مالکیت خود دارد. با این‌ وجود تا به امروز خبری از ورود این شرکت به رده‌های جدید پیش روی این صنایع به گوش نمی‌رسید. به‌تازگی اخبار جدیدی از این شرکت به گوش می‌رسند که بر اساس آن ساخت خودروی بدون راننده تویوتا در سال 2020 صورت خواهد پذیرفت.

شرکت تویوتا معتقد است که فرایند آزادسازی انسان از قید و بند رانندگی خودرو تا سال 2020 به طول خواهد انجامید ولی این روال به‌خوبی در حال پیشرفت است. این شرکت برای نشان دادن توانایی‌های خود و دستاوردهایی که تا به امروز در این زمینه به دست آورده است، اقدام به نمایش یک نسخه از خودروهای خود کرده که با سیستم هوشمند کنترل می‌شود. البته این خودرو تنها در سطح محدود و برای آزمایش ساخته شده است و در حقیقت تنها یک مدل عادی از لکسوس GS است که به این سیستم مجهز شده است.

شایان‌ذکر است که در این رده شاهد حضور رقبای بسیار نیرومندی مانند تسلا هستیم و به همین دلیل چندان عجیب نیست که تویوتا با این بیانیه و نمایش خود سعی در نشان دادن حفظ مقام و قدرت به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده خودرو در جهان داشته است.

همان‌طور که پیش‌ از این نیز اشاره شد، این شرکت آزمایش‌های اولیه خود را بر روی خودروی لکسوس GS به انجام رسانده است و این کار را به لطف یک سیستم ویژه به نام Highway Teammate ممکن ساخته است. این خودرو موفق شده است که در این آزمایش به کمک فرایند فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای مانند شناسایی میلی‌متری امواج رادار (millimeter wave radar) و LIDAR و تعداد زیادی دوربین، دید کاملی نسبت به جاده داشته باشد.

شرکت تویوتا این پروژه را به‌عنوان بخشی از هدفی بزرگ‌تر در نظر گرفته است. این هدف بزرگ مربوط به دسترسی به خودروهای کاملا آنلاین و خیابان‌های آنلاین است و به همین دلیل نیز زمان زیادی تا تحقق این رویا باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا