مکمل بنزین
گوناگونخبر

ورود پژو 4008 تا سال 2020!

درست زمانی که طرفداران صنعت خودرو فکر می‌کنند که سگمنت کوپه شاسی‌بلند (Coupe-SUV) کمتر موردتوجه خودروسازان قرارگرفته است، پژو تصمیم می‌گیرد به این سگمنت با مدلی جدید ورود پیدا کند. ورودی که حداقل می‌توان از آن به‌عنوان یک گزارشی که در مورد آن شده است نیز اشاره کرد.

خودروساز فرانسوی قصد دارد سبد محصولات خود را با تولید یک مدل جدید به نام 4008 که در سگمنت کوپه-شاسی بلند قرار می‌گیرد گسترش دهد. محصولی که قرار است تا پایان دهه جاری میلادی یعنی سال 2020، معرفی و عرضه شود.

باوجوداینکه هیچ ادعای رسمی مبنی بر ورود این خودرو از جانب شرکت پژو انجام نگرفته است، اما مدیرعامل پژو جین-فیلیپ ایمپاراتو در مصاحبه‌ای با یک مجله بریتانیایی از ورود احتمالی یک شاسی‌بلند تا دو سال آینده خبر داده است. طبق گفته‌های او، شرکت پژو همان‌طوری که دو سال قبل قول ورود 5 شاسی‌بلند جدید را داده بود و البته این ورود عملی شد بازهم سر قول خود خواهد ماند. پژو قصد دارد دوباره به دی ان ای اصلی خود بازگشته و به بازار پرکشش و قدرتمند شاسی‌بلند ها ورود قوی‌تری را درآینده داشته باشد.

بر اساس موفقیت‌های پژو 2008،3008 و البته 5008 و پرچم‌داری بی ام دابلیوهای X6،X4 و X2، این خودروی جدید پژو قرار است بر اساس پلتفرم پژو 3008 ساخته‌شده و خصوصیت‌های اصلی آن را به ارث ببرد. البته باید گفت که باوجود به ارث بردن ویژگی‌های اصلی 3008، این پژوی جدید تغییرات زیادی را در قسمت عقب خود شاهد خواهد بود. تغییراتی که چهره پشتی آن را به‌کلی با 3008 متمایز خواهند کرد.

طبیعتاً این شاسی‌بلند جدید فرانسوی بر روی پلتفرم PSA EMP2 سوار خواهد شد. ویژگی‌های قدرتی موتور نیز کمابیش همان موتورهای 3008 و 5008 را به نمایش خواهند گذاشت با این تفاوت که با سیستم تعلیق اسپرت تر نسبت به آن‌ها،4008 یک سرو گردن بالاتر از رقیبان فرانسوی و آلمانی خود قرار خواهد گرفت.

بر اساس ادعاهای اتو اکسپرس، این خودرو قرار است با دو قوای محرکه هیبریدی به خانواده کوپه-شاسی بلندهای جهان بپیوندد. هردوی این سیستم‌های قدرت رسانی توسط یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ که با یک موتوربرقی همراه می‌شود قدرت دهی می‌شوند. قدرتی که گفته‌شده است 240 اسب بخار (179 کیلووات) برای موتور ضعیف‌تر و 300 اسب بخار (22 کیلووات) نیز برای موتور قوی‌تر آن انتخاب‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا