مکمل بنزین
تحلیلیخبر

کدام خودروها بهترین و بدترین کیفیت رنگ را دارند؟

شما هنگام خرید خودرو چه قدر به کیفیت رنگ ماشین انتخابی خود اهمیت می‌دهید؟ آیا به دنبال رنگ کم دردسری همچون سفید می‌گردید یا دل را به دریا زده و سمت رنگ‌های جذاب و البته پر ریسک‌تر می‌روید؟

Color car

زمانی ایران خودرو و سایپا به جز یکی دو رنگ سفید و مشکی، رنگی در بساط نداشتند و اکثر محصولات در بازار سفید بود (هرچند الان هم خیلی نسبت به 30 سال پیش فرقی نداریم)، اما بعدها با ورود خودروهای وارداتی و البته تکنولوژی‌های روز، تعداد رنگ‌های استفاده شده برای خودروهای تولیدی نیز بیشتر شد.

یکی از نکاتی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بررسی خودروها و امتیاز دهی به آن مورد توجه واقع می‌شود، رنگ و کیفیت رنگ آمیزی محصولات است. به نظر شما در این حوزه چه خودرویی با کیفیت‌ترین رنگ را داشته و البته کدام خودرو دارای ضعیف‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین رنگ موجود در بازار است؟ خب در ابتدا باید بگوییم که در این لیست خبری از پراید نبوده و شاید این بار این خودرو در این حوزه توانست به خوبی فرار کرده و در گوشه‌ای نفس راحتی بکشد!

خب، با ما باشید تا با هم این موضوع را بررسی نماییم.

همان‌طور که در مقالات پیشین گفتیم، بررسی خودروها در بازه‌های مختلف قیمتی انجام می‌پذیرد و به همین دلیل از کمترین قیمت یعنی کمتر از 25 میلیون شروع شده و نهایتا تا بالاتر از صد میلیون تومان را شامل می‌شود. طبق آمار شرکت بازرسی کیفیت، میانگین نمره منفی در حوزه رنگ نسبت به ماه پیشین 9.5 درصد بهبود داشته است که مربوط به خودروهای رانا و پژو پارس است.

اما این رده بندی در هر دسته قیمتی چه گونه است؟

1- در بازه قیمتی خودروهای کمتر از 25 میلیون تومان، عیوب مربوط به رنگ خودروی MVM110 محصول مدیران خودرو با دریافت 7 نمره منفی، بی کیفیت‌ترین نمونه در این رسته نامیده شد.

mvm-110

2- در دسته دوم، یعنی خودروهای بین 25 تا 50 میلیون تومان، بازهم محصولی از مدیران خودرو، یعنی MVM 530 با دریافت 8 نمره منفی در حوزه عیوب رنگ، به عنوان بی کیفیت‌ترین خودرو معرفی شد.

 mvm530_1

3- در بازه بعدی یعنی خودروهای دارای قیمت بین 50 تا 75 میلیون تومان، ماشین جک J5، محصول کرمان خودرو با کسب 15 نمره منفی، با اختلاف زیادی به عنوان بی کیفیت‌ترین خودرو از لحاظ کیفیت رنگ معرفی شد.

j5_pic1

جالب است بدانید که در این لیست، خودروی رانا محصول ایران خودرو، با دریافت 0.8 امتیاز نمره منفی در حوزه عیوب مرتبط به رنگ، بهترین خودروی لیست لقب گرفته و با کیفیت‌ترین رنگ را دارد.

runna

لازم به ذکر است که محصولات گران قیمتی چون کیا سراتو که توسط سایپا عرضه می‌شود، 5.3 نمره منفی کسب کرده است و نهایتا سوزوکی گراند ویتارا، به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی این لیست نیز توانست با 4.5 نمره منفی کار خود را به پایان برساند!

برای اینکه دست خالی خبر را ترک نکرده باشید، باید بگوییم که نمره منفی پراید سایپا در این قسمت برابر 2.9 بود که در نوع خوب مناسب و جالب است!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا